Преподобного Іларiона Нового, ігумена Пелiкiтського (бл. 754). Преподобного Стефана Чудотворця, сповідника, ігумена Триглiйського (бл. 815). Преподобномученика Євстратiя Печерського, в Ближнiх печерах (1097)...
28 серпня – Успіння Пресвятої Богородиці
У церквах єпархії пройдуть урочисті Богослужіння. Зокрема, в луцькому кафедральному соборі Святої Трійці Літургія розпочнеться о 9.00.
Як зазначає єпархіальний календар, храмові празники відзначають Успенські громади: в Луцьку, Володимирі-Волинському; селах Старий Порицьк, Радовичі Іваничівського деканату; Гаразджа, Радомишль Луцького районного; Духче, Береськ, Тростянка Рожищанського; Стенжаричі, Заріччя Володимирського районного; Твердині Локачинського; Красноволя, Городище Ковельського районного; Буркачі, Скригово Горохівського; Старий Чорторийськ Маневицького; Гайове Ківерецького та В’язівно Любешівського благочинь.
Успіння Пресвятої Богородиці – одне із дванадцяти свят у році, ним закінчується Спасівка – двотижневий піст, який готує віруючих до нього.
Євангеліє від Іоана розповідає, що Ісус, зазнаючи хресних страждань, доручив Іоанові Богослову турбуватися про Свою Матір. Пресвята Богородиця поселилася в його будинку недалеко від Оливної гори. Вона була з тими, хто підтримував і стверджував молоду Християнську Церкву. Віруючі в Христа приходили до Єрусалима з дальніх країн, щоб побачити і почути Богородицю. Апостоли записали те, що Вона розповідала про Своє життя і про земне життя Свого Сина.
Церковний історик Никифор Калліст Ксанфопул у XIV cт. докладно виклав багатовікові передання про обставини Успіння Божої Матері. Багато противників християн чинили замахи на життя Діви Марії. З дому Вона виходила тільки до церкви, і завжди у супроводі близьких. Нерідко приходила до Гробу Господнього на Голгофу і там молилася. В одне з таких відвідувань Їй явився архангел Гавриїл і повідав про швидке Її переселення з цього світу в світ небесний, вручивши Їй пальмову гілку – символ слави. Пресвята Богородиця розповіла про це Йосипу з Аримафеї як про благу звістку, бо скоро побачить Свого Сина. За молитвою Божої Матері ще перед Її відходом у вічність до Єрусалима з дальніх країн почали збиратись апостоли. Святий Іоан Дамаскин говорив, що вони злетілися, подібно до хмар і орлів, щоб послужити Матері Божій. Вона повідомила їм, що скоро покине їх.
Апостоли оточили ложе, на якому перебувала Діва Марія. Раптове світло затьмарило полум'я свічок і зійшов Христос, оточений ангелами. Очевидців охопив священний трепет. Божа Матір вимовила: «Величає душа Моя Господа і зрадів дух Мій у Бозі, Спасі Моїм, бо зглянувся на смирення раби Своєї». Без страждання, як уві сні (звідки й походить слово «Успіння»), душа Пресвятої Діви покинула цей світ і відійшла до вічного життя.
Апостоли Петро, Павло, Яків та інші понесли одр, на якому лежало тіло Богородиці, через увесь Єрусалим у Гефсиманію. Над процесією з'явилася хмара світла і почулися звуки небесної музики. Про поховальний хід донесли священикам. Ті послали варту, щоб розігнати процесію, але хмара спустилася на землю і закрила її від нападників. Були чутні кроки і спів, але нікого не було видно. Первосвященик Афонія спробував перекинути одр, але його руки відсікла невидима сила. Афонія жахнувся і розкаявся, отримав зцілення і став сповідувати вчення Христа. До вечора святі апостоли поклали тіло померлої в місце поховання і закрили вхід у печеру великим каменем.
За Божим промислом, апостол Фома не був присутній при похороні Богородиці. Він прийшов до Єрусалима на третій день і почав плакати біля печери. Апостоли зглянулися над ним і відвалили камінь, щоб і Фома міг прикластися до тіла Приснодіви. Але тіло Її зникло, у печері лежали тільки похоронні пелени. Зі слів цього передання Католицька Церква сформулювала догмат про «внебовзяття (вознесення) Марії», тобто що Вона була взята на небо в тілі. Православна ж Церква так не навчає: хоча деякі богослови і висловлюються про ймовірність вознесення, але твердої впевненості нема, тож найкраще зберігати з цього приводу благоговійне мовчання.
Увечері того ж дня, розповідає Никифор Калліст, за трапезою апостолам явилася Матір Божа і сказала: «Радуйтеся! Я з вами по всі дні». У відповідь вони вигукнули при ламанні хліба (тобто причасті): «Пресвята Богородице, допомагай нам!».
Успіння Богородиці урочисто відзначається в Гефсиманії, на місці Її поховання. Тут зведено церкву, в якій зберігалися Її похоронні пелени. У IV ст. священний покров перенесли до Царгорода (Константинополя), у Влахернський храм. Як описано в «Літописі руському», 866 року наш флот підійшов до міста і взяв його в облогу. Імператор і Патріарх молилися всю ніч у Влахернському храмі, а потім із молитвою поклали похоронну ризу Богоматері на морські хвилі. Раптово піднялася буря і розметала кораблі русинів-язичників. Русь тоді зазнала поразки, це знаменувало перемогу Християнства.
Діва Марія зветься Пречистою, тому й свято у народі зветься Перша Пречиста. Два інших відзначатимуться 21 вересня та 4 грудня. Тому кажуть так: «Перша Пречиста жито засіває (сіють озимі), Друга – дощем поливає, а Третя – снігом покриває».
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Управління єпархії
- Капеланська служба єпархії
- Паломницький центр єпархії «Україна»
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Володимирський міський деканат
- Володимирський районний деканат
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Ковельський деканат
- Локачинський деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Любешівський деканат
- Любомльський деканат
- Маневицький деканат
- Нововолинський деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Турійський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Атаманів Петро, протоієрей
- Бабій Назар, священик
- Безкоровайний Олександр, протоієрей
- Беспалов Станіслав, священик
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бойко Андрій, священик
- Бонис Іван, протоієрей
- Борунов Павло, священик
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Ващук Віталій, священик
- Владика Валерій, протоієрей
- Войнарович Роман, протоієрей
- Вонсіцький Роман, священик
- Вронський Олександр, священик
- Гайгель Степан, протоієрей
- Гамера Микола, священик
- Герасимук Петро, протоієрей
- Гой Микола, протоієрей
- Григлевич Борис, протоієрей
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Гусак Андрій, протоієрей
- Деленів Степан, протоієрей
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Добровольський Олександр, протоієрей
- Домарацький Станіслав, священник
- Домбровський Віктор, протоієрей
- Дрозд Володимир, протоієрей
- Закидальський Андрій, протоієрей
- Заторський Іван, священик
- Зеленко Іван, протоієрей
- Зеленько Сергій, священик
- Зінчук Юрій, протоієрей
- Зінько Дмитро, священник
- Іларіон (Зборовський)
- Казмірук Олександр, протоієрей
- Качмар Микола, священик
- Кліцук Павло, протоієрей
- Клочак Василь, протоієрей
- Кобрій Роман, священик
- Кованський Артем, священик
- Колесник Вадим, священник
- Комарницький Володимир, протоієрей
- Константин (Марченко), архімандрит
- Корчинський Олег, протоієрей
- Коць Сергій, протоієрей
- Куліш Олег, священик
- Лазука Микола, протоієрей
- Левковець Іван, протоієрей
- Левочко Михайло, священик
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лисак Богдан, священик
- Лівончук Сергій, священик
- Ліпчик Віктор, протоієрей
- Літвінцов Ігор, священик
- Лозинський Володимир, протоієрей
- Лозовицький Василь, священик
- Лущинський Петро, священник
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Маласпіна Євген, священик
- Манелюк Тарас, протоієрей
- Медвєдєв Сергій, протоієрей
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мельничук Сергій, священик
- Михайлишин Василь, протоієрей
- Михалевич Віктор, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мицько Олег, священник
- Мичко Василь, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Мойсей Роман, священик
- Нестер Роман, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Нецькар Микола, протоієрей
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Олійник Матвій, протоієрей
- Онищук Михайло, протоієрей
- Оринчак Іван, протоієрей
- Пилипець Юрій, протоієрей
- Подолець Володимир, протоієрей
- Присяжнюк Володимир, протоієрей
- Пушко Віктор, протоієрей
- Пшеничка Михайло, священник
- Репіньовський Богдан, священик
- Ротченков Андрій, священик
- Рудь Євген, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Сегет Микола, священик
- Семенюк Іван, протоієрей
- Сех Андрій, протоієрей
- Сидор Андрій, протоієрей
- Сидорук Тарас, священник
- Січкар Сергій, протоієрей
- Скиба Ігор, протоієрей
- Смолярчук Микола, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Старевич Василь, протоієрей
- Стеблина Володимир, священик
- Стеблина Петро, протоієрей
- Третяк Роман, священик
- Труш Володимир, протоієрей
- Удуд Володимир, протоієрей
- Устимчук Анатолій, священик
- Устимчук Юрій, протоієрей
- Фульмес Владислав, священик
- Хімчак Михайло, священик
- Хлопецький Юрій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цап’юк Микола, протоієрей
- Царик Микола, священик
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Чвир Олег, священик
- Черенюк Володимир, протоієрей
- Черенюк Дмитро, священник
- Черенюк Ярослав, священик
- Шак Андрій, протоієрей
- Шийка Назарій, священник
- Шняк Василь, протоієрей
- Шутяк Микола, протоієрей
- Яким Богдан, протоієрей
- Яків (Мільян), ігумен
- Янів Роман, протоієрей
- Янкевич Михайло, протоієрей
- Янчук Василь, протоієрей
- Янюк Петро, священник
- Коць Микола, архідиякон
- Марцинюк Андрій, диякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Бондарчук Андрій
- Гребенюк Віктор
- Лесюк Валерія
- Маласпіна Валентина
- Ротченкова Наталія
- Савчук Лариса
- Тишкевич Богдан
- Шаюк Євген