Похвала Пресвятої Богородиці (субота акафісна). Преподобного Феодора Трихини. Святителів Григорiя (593) й Анастасiя Синаїта (599), Патрiархiв Антіохiйських. Преподобного Анастасiя, ігумена Синайської гори (695). Мученика немовляти Гавриїла Бєлостоцького (1690)...
Богомольці
Новела
Усі сиділи, втупившись у вікна. Підкидало на вибоїнах, минали кілометри, ставало все жаркіше. Їхали й мовчали.
Їхали в полон, уже полонені. Куди везли – не знати: чи в табір, чи на розстріл?
Врешті мовчати наскучило. Що буде, те й буде. Є на світі війни, є й полонені. Цього разу не пощастило їм.
– Давно хотів тебе спитати, сержант. В кожного з нас – свій позивний. Ну й позивні ж не просто так, з чогось же вони взялись. Он – Олівець, бо високий, худий і малює; он – Гицель, ну в нього характер такий, тільки собак бити; он – Рижий, ну то понятно чого. А чому в тебе позивний – Попик?
Попик зробив останню затяжку, щиглем вистрілив недопалка за вікно й неохоче відказав:
– Я й мав бути попиком. Виключили з семінарії.
– Тіпа фігово вчився?
– Нє, «за систематичні грубі порушення уставу духовної школи». Ну, там теж… свій устав. Ну от пішов до війська…
– Та ти й тут з гауптвахти не вилазиш… Куди нас везуть усе-таки?
– Та не так важно. Найгірше – серед них чеченці, кадировці, бачив? А ще пити сильно хочеться. І матюкатись.
Їхали далі, гуцались по вибоїнах, матюкалися.
За сто літ не митими віконцями проминали одні й ті ж види, що не було за що й окові зачепитися: скільки ока – пожухлий бур’ян, попалені посадки, ніде ні людини, ні тварини.
Закурили знов. Викурили.
– Реально, пацани. Ше ці – так-сяк. А кадировці раз-два вкоротять віку.
На цих словах зупинилися. Наказано виходити.
Пошикувались.
– Дальше пойдете пешком, – сказав один з бойовиків. – В поселок, – показав на хати, що виднілись одразу за мостом; за хатами, далеко, ряхтіло золото церковних бань. – Но «пешком» – не то слово. Будете идти на коленях. На коленях появитесь перед народом Донбасса. В колонну по два – стано-вись!
– Ну що будемо робити, Попику? – тихо спитав хтось. – Ти старший за званням.
І тут його сяйнула думка:
– Шапки зняти, перехреститись і стати на коліна! – голосно промовив Попик і вийшов очолити колону. – Перед Господом Богом, – додав із притиском.
Усі полонені шпарко наклали хреста й поставали навколішки.
– Шагом марш! – скомандував бойовик.
Колона рушила.
– Хресту! Твоє-мý! Покло-няє-мось, Влади-ко! – загукав Попик. – І святеє! Воскресеніє Твоє! Сла-ви-мо! Хресту! Твоє-му! Покло-няє-мось, Влади-ко!..
На третій раз дехто з побратимів, чи влад, чи невлад, підхопив «речівку», а за п’ятим-шостим разом уся колона крокувала навколінки, одним спільним голосом, мов на плацу перед начальством, вигукуючи:
– Хресту! Твоє-мý! Покло-няє-мось, Влади-ко! І святеє! Воскресеніє Твоє! Сла-ви-мо! Хресту! Твоє-му!..
– Чё это они? – спитав один бойовик другого.
– Это… я так понимаю… они стали на колени перед Богом и идут, как бы молятся. Я такое однажды видел, в паломничестве, в монастыре.
– И чё делать?
– Ну молятся вроде бы, пресекать не подобает… Мы ж… как бы… тоже…
Так уже проминули моста. Гучна молитва, що лунала раз-по-раз, уже привернула увагу селищан, люди стали виглядати з-за хвірток, а дехто зі сміливіших ступив і на тротуар.
– Хресту! Твоє-мý! Покло-няє-мось, Влади-ко! І святеє! Воскресеніє Твоє! Сла-ви-мо!
– Подержи мой автомат, – сказав один бойовик до другого. – Подержи, подержи…
– Э, э, да ты что?! Парень, дело нешутейное! Да ты ж говорил – некрещёный!
Бойовик підбіг до колони бранців, сам став навколінці й закрокував разом з ними:
– Кресту! Твое-му! Покло-няем-ся, Влады-ка!
Постріл! змусив бранців оглянутись і встати.
Позад них стояв на колінах бойовик, постояв, похитався і впав.
До нього підбіг офіцер, вистрілив знову:
– Шайтан! – і вистрілив ще.
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Капеланська служба єпархії
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Маневицький деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бонис Іван, протоієрей
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Вронський Олександр, священик
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Зеленко Іван, протоієрей
- Кованський Артем, священик
- Константин (Марченко), архімандрит
- Лазука Микола, протоієрей
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лівончук Сергій, священик
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Пушко Віктор, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Семенюк Іван, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Черенюк Ярослав, священик
- Шняк Василь, протоієрей
- Коць Микола, архідиякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Гребенюк Віктор
- Савчук Лариса