Великомученика Юрія Переможця (303). Мучениці цариці Олександри (303). Мучеників Анатолія і Протолеона (303)...
19 лютого розпочинається Великий піст
Великий піст – це час нашого духовного відродження до Світлого Христового Воскресіння (Великодня), яке будемо святкувати цього року 8 квітня.Коріння постування – ще у старозавітній традиції, коли народ Божий у відповідальні та важкі моменти історії накладав на себе обмеження в їжі, веселощах і посилював молитву. Великий піст у православних християн – найдавніше установлення, яке сягає апостольських часів.
Як дізнаємося з Євангелія, початку земної проповіді Господа Ісуса Христа передував піст: Спаситель тримав його в пустелі сорок днів, а наприкінці пройшов через спокушання від диявола. Майже стільки – шість тижнів – триває Великий піст у православних, який завершується святом Входу Господнього до Єрусалима (Вербної неділі). Після цього настає окремий часовий відрізок – Страсний тиждень (Страсна седмиця). Ось чому загальна кількість пісних днів – сорок вісім, останні шість із них – найвідповідальніші.
Перший тиждень Великого посту – дуже важливий. Він вводить нас в особливий духовний ритм життя, закликаючи бути стриманими, не тільки у їжі, а й побуті, уникати зайвих розваг, натомість відвідувати, якомога частіше, богослужіння. Від понеділка до четверга першого тижня у храмах лунає Великий покаянний канон преподобного Андрія Критського, який крізь образи Біблії – від Старого до Нового Завіту – проводить душу стежкою каяття.
Багато людей питають: чого не можна їсти під час Великого посту? Церква з усією відповідальністю наголошує: передусім «не можна їсти» ближнього свого. Що ж стосується харчування – це мають бути рослинні продукти (риба дозволяється лише на Вербницю й Благовіщення). Одначе діти, літні люди, вагітні та хворі, а також подорожуючі й ті, хто важко фізично працює, можуть споживати те, що є необхідним для них за станом здоров’я та рекомендаціями лікарів. Але й тим, хто не має протипоказань за станом здоров’я, варто проявляти здоровий глузд і споживати пісну їжу в такому меню, яке здатне підтримувати працездатність храму людської душі – тобто нашого тіла.
Не забуваймо: ще апостол Павло казав, що склад їжі не наближає і не віддаляє нас від Бога. Та й піст без молитви, каяття та без справ милосердя ніколи не принесе бажаного результату. До речі: в часи Вселенських Соборів утримання від м’яса розглядалося, насамперед, як можливість заощадити певні кошти на годування убогих. Тому навряд чи пісний стіл із дорогих морепродуктів, екзотичних фруктів та різноманітних рослинних делікатесів по-справжньому пісний в очах Бога…
Святитель Йоан Златоуст надавав такі поради для правильного посту: «...Якщо побачиш ворога, помирися; якщо побачиш свого друга щасливим, не заздри; якщо побачиш красиву жінку, пройди повз неї. Нехай постують не самі вуста, а й зір, і слух, і ноги, й руки, і все тіло. Нехай постують руки, залишаючись чистими від крадіжок і хабарів. Нехай постують ноги, припинивши ходити на протизаконні видовища».
Хабарі, корупція – то страшний бич сучасного українського суспільства, що завдає шкоди ще більшої, ніж війна. Великий піст має стати межею, що відділяє нас, хабарників і хабародавців, од цієї скверни. Це також добра нагода покинути курити, пиячити, грати в азартні ігри, лаятись (матюкатися)...
«Протизаконні видовища», про які говорить Златоуст, – протизаконні з погляду православ’я. Держава, бува, й терпимо ставиться до них чи навіть заохочує. Тож нехай наші ноги й очі постують від аморальних шоу, сайтів, фільмів. Не забудьмо покаятись у цьому, якщо досі не стримувалися від цих видовищ. Останніми роками поширилось в Україні відзначення т. зв. хелловіна – аморального свята, що під виглядом веселої карнавальності прищеплює терпимість до нечистої сили. Тож хто брав участь у хелловіні сам, радив іншим чи змушував підлеглих – не забудьте згадати про це на Сповіді. Те ж стосується і пропаганди гендерної ідеології: хто виявляв їй підтримку – сам себе відлучив од Церкви (про це є рішення Священного Синоду) і може повернутись у лоно Православ’я тільки через таїнство Покаяння.
Господь закликає під час посту не напускати похмурого вигляду на обличчя: звершувати постування належить не зовні, а в серці. Отже, увійдімо у Великий піст бадьорими, адже недарма для православних це – весна духовна, час, коли наша душа покликана знову воскреснути разом із воскреслим Христом!
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Управління єпархії
- Капеланська служба єпархії
- Паломницький центр єпархії «Україна»
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Володимирський міський деканат
- Володимирський районний деканат
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Ковельський деканат
- Локачинський деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Любешівський деканат
- Любомльський деканат
- Маневицький деканат
- Нововолинський деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Турійський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Атаманів Петро, протоієрей
- Бабій Назар, священик
- Безкоровайний Олександр, протоієрей
- Беспалов Станіслав, священик
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бойко Андрій, священик
- Бонис Іван, протоієрей
- Борунов Павло, священик
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Ващук Віталій, священик
- Владика Валерій, протоієрей
- Войнарович Роман, протоієрей
- Вонсіцький Роман, священик
- Вронський Олександр, священик
- Гайгель Степан, протоієрей
- Гамера Микола, священик
- Герасимук Петро, протоієрей
- Гой Микола, протоієрей
- Григлевич Борис, протоієрей
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Гусак Андрій, протоієрей
- Деленів Степан, протоієрей
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Добровольський Олександр, протоієрей
- Домарацький Станіслав, священник
- Домбровський Віктор, протоієрей
- Дрозд Володимир, протоієрей
- Закидальський Андрій, протоієрей
- Заторський Іван, священик
- Зеленко Іван, протоієрей
- Зеленько Сергій, священик
- Зінчук Юрій, протоієрей
- Зінько Дмитро, священник
- Іларіон (Зборовський)
- Казмірук Олександр, протоієрей
- Качмар Микола, священик
- Кліцук Павло, протоієрей
- Клочак Василь, протоієрей
- Кобрій Роман, священик
- Кованський Артем, священик
- Колесник Вадим, священник
- Комарницький Володимир, протоієрей
- Константин (Марченко), архімандрит
- Корчинський Олег, протоієрей
- Коць Сергій, протоієрей
- Куліш Олег, священик
- Лазука Микола, протоієрей
- Левковець Іван, протоієрей
- Левочко Михайло, священик
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лисак Богдан, священик
- Лівончук Сергій, священик
- Ліпчик Віктор, протоієрей
- Літвінцов Ігор, священик
- Лозинський Володимир, протоієрей
- Лозовицький Василь, священик
- Лущинський Петро, священник
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Маласпіна Євген, священик
- Манелюк Тарас, протоієрей
- Медвєдєв Сергій, протоієрей
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мельничук Сергій, священик
- Михайлишин Василь, протоієрей
- Михалевич Віктор, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мицько Олег, священник
- Мичко Василь, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Мойсей Роман, священик
- Нестер Роман, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Нецькар Микола, протоієрей
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Олійник Матвій, протоієрей
- Онищук Михайло, протоієрей
- Оринчак Іван, протоієрей
- Пилипець Юрій, протоієрей
- Подолець Володимир, протоієрей
- Присяжнюк Володимир, протоієрей
- Пушко Віктор, протоієрей
- Пшеничка Михайло, священник
- Репіньовський Богдан, священик
- Ротченков Андрій, священик
- Рудь Євген, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Сегет Микола, священик
- Семенюк Іван, протоієрей
- Сех Андрій, протоієрей
- Сидор Андрій, протоієрей
- Сидорук Тарас, священник
- Січкар Сергій, протоієрей
- Скиба Ігор, протоієрей
- Смолярчук Микола, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Старевич Василь, протоієрей
- Стеблина Володимир, священик
- Стеблина Петро, протоієрей
- Третяк Роман, священик
- Труш Володимир, протоієрей
- Удуд Володимир, протоієрей
- Устимчук Анатолій, священик
- Устимчук Юрій, протоієрей
- Фульмес Владислав, священик
- Хімчак Михайло, священик
- Хлопецький Юрій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цап’юк Микола, протоієрей
- Царик Микола, священик
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Чвир Олег, священик
- Черенюк Володимир, протоієрей
- Черенюк Дмитро, священник
- Черенюк Ярослав, священик
- Шак Андрій, протоієрей
- Шийка Назарій, священник
- Шняк Василь, протоієрей
- Шутяк Микола, протоієрей
- Яким Богдан, протоієрей
- Яків (Мільян), ігумен
- Янів Роман, протоієрей
- Янкевич Михайло, протоієрей
- Янчук Василь, протоієрей
- Янюк Петро, священник
- Коць Микола, архідиякон
- Марцинюк Андрій, диякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Бондарчук Андрій
- Гребенюк Віктор
- Лесюк Валерія
- Маласпіна Валентина
- Ротченкова Наталія
- Савчук Лариса
- Тишкевич Богдан
- Шаюк Євген