Мучеників Марка, єпископа Арефусiйського, Кирила, диякона, та iнших багатьох (бл. 364). Преподобного Йоана, пустельника (IV). Святителя Євстафiя, сповідника, єпископа Вифинiйського (IX)...
Стрітення принесло весну...
Для деяких сучасників свято Стрітення перетворилося у світський празник зустрічі зими з весною. Влаштовують театралізовані дійства, співають пісень, декламують вірші, зображуючи протиборство двох природних сил. Насправді навіть за старим стилем таке свято не оправдане календарем, бо до справжньої весни ще треба дожити добрий місяць.
Глибини історії Cтрітення Господнього сягають більше двох тисяч літ, коли на сороковий день від народження Ісуса Христа Діва Марія з Йосипом прийшли до храму, аби ввести Дитину до нього. Тут їм і зустрівся старець Симеон, який за словами Господа мав померти тільки тоді, коли зустріне Сина Його.
Ця історична зустріч несе в собі глибокий зміст. В особі Симеона відійшов Старий Завіт, а в особі Ісуса прийшов Новий. Відтоді вже більш як дві тисячі літ серця православних християн керуються заповідями любові до Бога і ближнього, до прийняття і розуміння яких готував Старий Завіт. Якщо зіставити два Завіти, то прихід Сина Божого приніс конкретизацію вже поданого у старозавітні часи. Більше того, у Церкві діє Дух Святий, благодать Божа, а не сліпе слідування законництву – чи новозавітному, чи старозавітному. Некоректним було б стверджувати, що заповіді Божі стали лояльнішими (ліберальнішими) чи жорсткішими (категорично однозначнішими). Як приклад можна згадати про гріх перелюбу. Новим Завітом таким вважається не тільки певна фізична дія, а й сама думка чи хтивий погляд, кинутий на чужих жінку або чоловіка. Загалом же Новий Завіт вчить розрізняти гріх та грішника: якщо гріх треба ненавидіти, то хоч би яким був грішник, його слід любити – як носія образу Божого.
Нині звучать неприкриті гасла окремих реформаторів щодо потреби ввести у православ’я нові, більш сучасні закони. Мотивують це тим, що за два останніх тисячоліття, особливо за останній вік, людство зробило суттєвий крок у цивілізаційному розвитку. Змінилася на краще побутові здобутки, переінакшилась мораль. Усе це, мовляв, потрібно «підігнати» під нові закони. Але ж закон як такий і є законом, що тримає в рамках будь-які незагнуздані дії та емоції. Думки щодо реформування догм мають дійсно провокативний характер. Православна ж Церква твердо стоїть на позиціях канонічних і діє згідно з Новим Завітом. Мобільні телефони, інтернет, дорогі авто аж ніяк не можуть відмінити чи переінакшити простих життєвих істин моралі та порядності, що у всі віки дуже чітко вписувались у Божі закони. Навпаки, зримий безлад у сучасних буднях однозначно скеровує на причину – на віддалення від прописних істин Святого Письма.
Коли світ повсякденно озброюється новими здобутками цивілізації, людська душа під Божим омофором має збагачуватись новими скарбами і цінностями, щоб прямувати до Царства Небесного.
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Капеланська служба єпархії
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Маневицький деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бонис Іван, протоієрей
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Вронський Олександр, священик
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Зеленко Іван, протоієрей
- Кованський Артем, священик
- Константин (Марченко), архімандрит
- Лазука Микола, протоієрей
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лівончук Сергій, священик
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Пушко Віктор, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Семенюк Іван, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Черенюк Ярослав, священик
- Шняк Василь, протоієрей
- Коць Микола, архідиякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Гребенюк Віктор
- Савчук Лариса