ВХІД ГОСПОДНІЙ В ЄРУСАЛИМ...
Як правильно молитися і чи можна клястися
Про це розповідає священник Дмитро Черенюк, клірик храму Холмської ікони Божої Матері, у програмі «Церква і релігія» на телеканалі «Конкурент TV».Не бажаючи відвідувати храм Божий, багато людей знаходять різноманітні виправдання, тим часом Бог, мовляв, – у душі. «Богодушество», каже панотець, зумовлене духовним розслабленням. Це лінь ходити до храму, брати участь у церковних таїнствах, лінь молитися, читати Священне Писання. Мовляв, «я вірю в душі», значить так нормально.
«У принципі, це наполовину правдиве твердження. Адже віра в Бога розпочинається всередині тебе. Але прояви віри повинні обов’язково виявлятися назовні. У нас є зовнішні ознаки життя – дихання, пульс, рефлекси. Так само віра повинна відображатися, бути видимою, щоб розуміти, що вона не є мертвою. Адже віра без діла – мертва», – пояснює душпастир.
Отже, розповідає він, церква пропонує все те, що слід робити християнину: відвідувати храм, молитися, сповідатися, причащатися, постити. У заповідях Божих сказано: шість днів працюй, а сьомий віддай Господеві Богу твоєму.
Як молитися правильно, чи можна це робити лежачи, у транспорті чи будь-як інакше – одне з найпоширеніших запитань до священнослужителів. Немає методички, як правильно молитися, скільки часу приділити цьому, в що бути при тім одягненому. Ніхто не вправі говорити, що людина молиться неправильно.
Насамперед, каже душпастир, треба усвідомити, що молитва – це спілкування з Богом, а Він – добрий, люблячий Друг, Якому можна доручити всі свої сокровенні питання. Така дружба зі Спасителем унікальна для кожного, і в кожного свої взаємини зі Всевишнім. Але молитва – це не список бажань. «Варто розуміти: окрім того, що просимо, ми повинні ще й славити Бога у молитвах, дякувати Йому і каятися у своїх гріхах… І не важлива локація, положення тіла, а головне – саме сприйняття молитви. Якщо людині комфортно спілкуватися з Господом, то це можна робити будь-де – на роботі, в транспорті, врешті-решт, і лежачи. Але якщо ви розумієте, що така молитва не є досить великим виявом поваги до Бога, потрібно щось змінити. Ніхто не дасть конкретної відповіді, окрім вас самих».
Щодо того, чи можна клястися, священнослужитель зазначає: тема досить актуальна, бо клянуться мамою, іншими близькими людьми, Президент складає присягу на Євангелії на вірність народові. Так само є присяга в суді та інші. Це бере початок зі Старого Завіту. «Тоді було прийнято клястися навіть Богом. Це було нормально. Але з приходом Нового Завіту це нівелюється. І Господь каже, що не потрібно клястися Богом. Основним свідком людської правди має бути совість – внутрішній Голос Бога», – пояснює священнослужитель. Ісус сказав: «Ще ви чули, що було стародавнім наказано: Не клянись неправдиво, але виконуй клятви свої перед Господом. А Я вам кажу не клястися зовсім...». Христос також каже: «не клянися небом, бо воно Божий престол, ні землею – бо вона підніжжя для ніг Його, не клянися Єрусалимом – бо це місто Царя Великого. Ні головою твоєю не клянись, бо не можеш ані одного волоска зробити білим або чорним. Але нехай буде ваше слово так – так, ні – ні, а що зверх цього – від лукавого». Тобто клястися не можна тому, що людина не є господарем того всього, чим вона клянеться: небом, землею, життям своїм чи когось іншого. Господар усьому – Господь Бог.
«Ісус пропонує нам говорити прямо, не виправдовуватися, не підкріплювати свої слова жодними клятвами. І щоб ствердити – нам достатньо сказати “так”. Щоб заперечити – “ні”. Що інше – те від лукавого. А диявол тішиться цим. Він хоче збурити людей, залякує їх. І щоб доказати якось свою правоту, людина викручується, відбріхується, ставить на вагу свою репутацію. Господь – Він абсолютна протилежність і дає вільний вибір: вірити людині чи ні, говорити правду чи ні. Якщо ти чесний – тобі повірять. А хочеш довести свою правоту – здійсни це якимось іншим способом, але не клятвою», – підсумовує панотець.
«Церква і релігія» – спільний проєкт каналу «Конкурент TV» і єпархіальної телестудії «Собор». Повністю цю та інші передачі можна переглянути ось тут.
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Управління єпархії
- Капеланська служба єпархії
- Паломницький центр єпархії «Україна»
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Володимирський міський деканат
- Володимирський районний деканат
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Ковельський деканат
- Локачинський деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Любешівський деканат
- Любомльський деканат
- Маневицький деканат
- Нововолинський деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Турійський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Атаманів Петро, протоієрей
- Бабій Назар, священик
- Безкоровайний Олександр, протоієрей
- Беспалов Станіслав, священик
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бойко Андрій, священик
- Бонис Іван, протоієрей
- Борунов Павло, священик
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Ващук Віталій, священик
- Владика Валерій, протоієрей
- Войнарович Роман, протоієрей
- Вонсіцький Роман, священик
- Вронський Олександр, священик
- Гайгель Степан, протоієрей
- Гамера Микола, священик
- Герасимук Петро, протоієрей
- Гой Микола, протоієрей
- Григлевич Борис, протоієрей
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Гусак Андрій, протоієрей
- Деленів Степан, протоієрей
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Добровольський Олександр, протоієрей
- Домарацький Станіслав, священник
- Домбровський Віктор, протоієрей
- Дрозд Володимир, протоієрей
- Закидальський Андрій, протоієрей
- Заторський Іван, священик
- Зеленко Іван, протоієрей
- Зеленько Сергій, священик
- Зінчук Юрій, протоієрей
- Зінько Дмитро, священник
- Іларіон (Зборовський)
- Казмірук Олександр, протоієрей
- Качмар Микола, священик
- Кліцук Павло, протоієрей
- Клочак Василь, протоієрей
- Кобрій Роман, священик
- Кованський Артем, священик
- Колесник Вадим, священник
- Комарницький Володимир, протоієрей
- Константин (Марченко), архімандрит
- Корчинський Олег, протоієрей
- Коць Сергій, протоієрей
- Куліш Олег, священик
- Лазука Микола, протоієрей
- Левковець Іван, протоієрей
- Левочко Михайло, священик
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лисак Богдан, священик
- Лівончук Сергій, священик
- Ліпчик Віктор, протоієрей
- Літвінцов Ігор, священик
- Лозинський Володимир, протоієрей
- Лозовицький Василь, священик
- Лущинський Петро, священник
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Маласпіна Євген, священик
- Манелюк Тарас, протоієрей
- Медвєдєв Сергій, протоієрей
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мельничук Сергій, священик
- Михайлишин Василь, протоієрей
- Михалевич Віктор, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мицько Олег, священник
- Мичко Василь, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Мойсей Роман, священик
- Нестер Роман, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Нецькар Микола, протоієрей
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Олійник Матвій, протоієрей
- Онищук Михайло, протоієрей
- Оринчак Іван, протоієрей
- Пилипець Юрій, протоієрей
- Подолець Володимир, протоієрей
- Присяжнюк Володимир, протоієрей
- Пушко Віктор, протоієрей
- Пшеничка Михайло, священник
- Репіньовський Богдан, священик
- Ротченков Андрій, священик
- Рудь Євген, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Сегет Микола, священик
- Семенюк Іван, протоієрей
- Сех Андрій, протоієрей
- Сидор Андрій, протоієрей
- Сидорук Тарас, священник
- Січкар Сергій, протоієрей
- Скиба Ігор, протоієрей
- Смолярчук Микола, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Старевич Василь, протоієрей
- Стеблина Володимир, священик
- Стеблина Петро, протоієрей
- Третяк Роман, священик
- Труш Володимир, протоієрей
- Удуд Володимир, протоієрей
- Устимчук Анатолій, священик
- Устимчук Юрій, протоієрей
- Фульмес Владислав, священик
- Хімчак Михайло, священик
- Хлопецький Юрій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цап’юк Микола, протоієрей
- Царик Микола, священик
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Чвир Олег, священик
- Черенюк Володимир, протоієрей
- Черенюк Дмитро, священник
- Черенюк Ярослав, священик
- Шак Андрій, протоієрей
- Шийка Назарій, священник
- Шняк Василь, протоієрей
- Шутяк Микола, протоієрей
- Яким Богдан, протоієрей
- Яків (Мільян), ігумен
- Янів Роман, протоієрей
- Янкевич Михайло, протоієрей
- Янчук Василь, протоієрей
- Янюк Петро, священник
- Коць Микола, архідиякон
- Марцинюк Андрій, диякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Бондарчук Андрій
- Гребенюк Віктор
- Лесюк Валерія
- Маласпіна Валентина
- Ротченкова Наталія
- Савчук Лариса
- Тишкевич Богдан
- Шаюк Євген