Воскрешення праведного Лазаря. Апостола і священномученика Симеона, родича Господнього (107). Преподобного Стефана, ігумена Печерського, єпископа Володимиро-Волинського (1094). Праведного Євлогiя, странноприїмця (IV)...
Чи бажаємо Україні долі Содома?
Православні мають пильнувати, щоб не прогнівити Господа нашою «терпимістю»
Останнім часом багато говорять про небезпеку насаджування в країні гомосексуалізму та гендерної ідеології. Але якщо досі йшлося про небезпеку лише можливу, то тепер – про цілком реальну. Цього року на вимогу Євросоюзу Верховна Рада України внесла і Президент затвердив гендерні поправки до Кодексу законів про працю; в центрі столиці на чолі з послами західних країн та в Одесі вперше вільно провела свої «марші рівності» ЛГБТ-спільнота. Яка ж позиція Православної Церкви щодо таких подій?
Насамперед розшифруємо це скорочення. ЛГБТ означає: лесбіянки, гомосексуалісти, бісексуали, трансгендерні люди. Лесбіянки – це жінки, які живуть статевим життям із жінками; гомосексуалісти, або ж геї, педерасти, – це чоловіки, які займаються сексом із чоловіками; бісексуали – це ті чоловіки й жінки, які живуть із представниками як своєї статі, так і протилежної; а трансгендер – це загальне поняття про такого роду відхилення.
Таких людей загалом, як свідчать дослідження, є близько півтора відсотки населення, але коли «одностатева любов» входить у моду, то може й збільшуватись. І ось частина цих осіб вважає, що в них мають бути такі ж права, як і в тих чоловіків, котрі створюють сім’ї з жінками, і в тих жінок, котрі беруть шлюб із чоловіками. Тобто держава повинна, на їхню думку, реєструвати такі їхні, з дозволу сказати, шлюби, як і звичайні. Більше того, оскільки в чоловіка з чоловіком і жінки з жінкою діти не родяться, то вони вимагають для себе права усиновлювати дітей. Де ж брати їм дітей? Із притулків, куди слід забирати зі звичайних сімей. Усе це називається гендерною ідеологією (від англійського слова gender – рід): мовляв, кожна людина має право сама собі вибирати стать і, відповідно, статеву поведінку та коли захоче – змінювати її.
Гомосексуалізм і лесбіянство – явища дуже давні. Тільки раніше вони називались інакше: мужоложництво (від слів «муж» і «ложе») та женоложництво. У давнину в деяких країнах, разом з іншою статевою розпустою, вони набували чималого поширення, і навіть не вважалися чимось особливо ганебним. Але ті країни невдовзі гинули, як-от Стародавня Греція і Стародавній Рим. Тепер ці явища охопили Захід, передусім Західну Європу й Північну Америку, і докочуються до нас. Ще років десять тому гомосексуалістів у нас називали педерастами (від грецького слова «пейдерастíя» – любов до хлопчиків), тепер – геями (англійське gay – безтурботний, любострасний; також скорочення англійського вислову Good As You – «такий самий, як ти»).
Педерастію ще йменують содомським гріхом, а педерастів – содомітами, бо в Біблії оповідається, що цей гріх був особливо поширений у місті Содом, і за це Господь знищив його. Це грізна засторога всякому суспільству, яке приймає за «норму» содомський гріх.
У Божому Слові про гомосексуалізм сказано так: «Не лягай з чоловіком, як з жінкою: це мерзенність» (Лев. 18:22), «Якщо хто ляже з чоловіком, як з жінкою, то обоє вони зробили мерзотність…» (Лев. 20:13). Це у Старому Завіті. А в Новому про ці статеві збочення сказано такими словами: «Вони знають праведний суд Божий, що хто чинить так, вартий смерті; однак не тільки самі таке роблять, але й тим, що роблять, сприяють» (Рим. 1:32). «Вартий смерті» – це значить «вартий вічної погибелі», пекла. Отже, і ті, хто займається одностатевим сексом, і ті, хто їм сприяє, дуже сильно ризикують своїм вічним життям.
До речі, то ще ми зараз можемо вільно процитувати ці місця зі Священного Писання. А в країнах, де вже перемогла гендерна ідеологія, за те, що священик у проповіді назвав мужоложництво гріхом і зачитав ці слова з Біблії, він може бути оштрафований і навіть посаджений до в’язниці – за «образу осіб нетрадиційної сексуальної орієнтації», за «нетолерантність». І навіть уже видано «толерантну» Біблію: без слів, що осуджують цей гріх.
Останніми роками в багатьох країнах Європи, Канаді, Сполучених Штатах Америки та інших державах одностатеві «сім’ї» узаконено. У ряді держав Заходу, до речі, узаконено й деякі інші гріхи: проституцію, наркоманію («легкі» наркотики). Дітей розбещують у садках і школах за офіційно затвердженими програмами. Досить сказати, що в Норвегії є урядовець, який називається так: міністр у справах дітей і гендерної різноманітності. Ба більше: окремі протестантські Церкви, насамперед Лютеранство, вінчають одностатеві пари. Але Православна й Католицька Церкви всюди по світу виступають рішуче проти подібних «шлюбів».
Така ж позиція й УПЦ КП щодо цього лиха. Синод Київського Патріархату 15 грудня 2015 року розглянув питання «Про внесення до законодавства України понять “сексуальна орієнтація, гендерна ідентичність” та спроби виключити з Конституції України визначення шлюбу як союзу чоловіка і жінки». Владики застерігають усіх, хто потурає гендерній ідеології, проводить її в законодавстві, культурі й усьому суспільному житті: «…На підставі Священного Писання і Священного Передання, канонів Церкви, засвідчуємо: кожен православний християнин, який публічно підтримує та схвалює “узаконення” содомського гріха, підпадає під прокляття Содому і під анафему апостола Павла та відлучає себе від Церкви, доки не покається». Тобто будь-хто, хоч би яку посаду займав, мусить знати: якщо він сприяє пропаганді гомосексуалізму (як-от дозвіл на гей-парад чи впровадження у школи толерантного ставлення до «одностатевої любові»), то сам себе виключає із Православної Церкви. А це крок дуже небезпечний для тих, хто пам’ятає про смерть і посмертне воздаяння.
Церква однак продовжує молитися за тих владців, чиновників – за їхнє отямлення, а також за всіх, кого уразили ці гріхи. Нещодавно митрополит Луцький і Волинський Михаїл благословив для використання нову молитву – за врозумлення содомітів.
Молитва за врозумлення содомітів
Усемогутній і всемилостивий Боже! Ти створив людину за образом Своїм, чоловіком і жінкою створив її, благословив їх та сказав: «Плодіться і розмножуйтеся, і наповнюйте землю». І в Слові Своїм заборонив синам людським: «Не лягай з чоловіком, як з жінкою: це мерзенність», і ганебними назвав пристрасті дочок людських, «що замінили природне єднання на протиприродне». А за гріхи ці, котрі так поширилися в Содомі й Гоморрі, що не було й кількох праведників у них, спалив міста ті вогнем небесним.
У наші часи дедалі поширюється гидота гріха содомського. І за нашептами диявола мужоложники й женоложниці та покровителі їхні накидають людству мерзоту свою, щоби відвернулися ми від Тебе, Творця нашого, і не потрапили в оселі праведних, а в геєну вогненну. Так вони відлучають самі себе від Церкви Христової та тягнуть інших на стежку погибелі.
Благаємо ж Тебе, Господи: врозуми блудників і блудниць, як Сам знаєш, обережи нас, не дай покрити країну нашу каламутною хвилею содомської скверни. Лиш просимо, Всемилостивий: не вогнем і нашестями чужинців, не моровицями й невигойними виразками врозуми нерозумних дітей Своїх. Бо знаємо, Всеблагий, що Ти ненавидиш гріх, проте любиш грішника, й ніколи не замикаєш дверей дому Свого для того, хто кається.
Тобі ж славу возсилаємо – Отцю і Сину і Святому Духові – завжди, нині, й повсякчас, і навіки-віків. Амінь.
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Капеланська служба єпархії
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Маневицький деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бонис Іван, протоієрей
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Вронський Олександр, священик
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Зеленко Іван, протоієрей
- Кованський Артем, священик
- Константин (Марченко), архімандрит
- Лазука Микола, протоієрей
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лівончук Сергій, священик
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Пушко Віктор, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Семенюк Іван, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Черенюк Ярослав, священик
- Шняк Василь, протоієрей
- Коць Микола, архідиякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Гребенюк Віктор
- Савчук Лариса