Апостола i євангелiста Марка (63)...
Жертва
Дві родини вирішили поєднати шлюбом закоханих молодих людей. Спочатку сердечні справи залагодили наречені, згодом за діло взялися батьки. Вирішили господарські проблеми: кількість гостей, приміщення, транспорт, меню, костюми… Реєстрація шлюбу мала відбутися урочисто за представництва гостей і всіх цікавих, Вінчання – не менш пишно і врочисто у храмі…
Ось тут і почалися розбіжності та незгоди. Принциповим питанням стала досить важлива для родин деталь: наречений із родичами належав до Української Православної Церкви Київського Патріархату, а наречена – до Московського. Дискусії спочатку відбувалися мирно, потім більш емоційно, і, щоб не пересваритися, толерантно знайшли компроміс: весілля відбуватиметься у святу неділеньку із реєстрацією та видачею документа про одруження, а ось до храму молоде подружжя не піде зовсім. Ні одна, ні інша дружня і цілком адекватна родина не побажала принести свої принципи та амбіції в жертву й терпимості іншій. Вирішили в жертву принести… Божу благодать, точніше – обійтися без неї. Забули веселяни прості істини вчення Святого Письма: «Хто не зо Мною, той супроти Мене» (Мф. 12:30).
За багатим святковим столом виголошувались щирі тости, грали музики, тамада відпрацьовував, як годиться, щедрий гонорар, молоді під викрики «гірко!» підсолоджували гостям святковий трунок, а на серці більшості гостей залишалась непідсолодженою гіркота невиправданої жертви. «Бо якою ви мірою міряєте, такою відміряють вам» (Лк. 6:38). Мова не йде про конкретний вибір храму для Вінчання – частина гостей почувалася б переможцем, інша – переможеним. Ідеться про одвічні Божі істини: «Віддайте кесареве – кесареві, а Богові – Боже» (Мф. 22:21). Батьки молодої та молодого благословляли іконами молоде подружжя, клали хресне знамення на їх молоді голови, але таїнство Вінчання вирішили обійти стороною. Час, мовляв, покаже справжню цінність патріархатів і розставить все на свої місця… «Наблизьтесь до Бога, то й Бог наблизиться до вас» (Як. 4:8).
Проте, на жаль, ця істина зіграла далеко не зближуючу роль як з новим родом, так і зі Всевишнім. Тон для протиріччя задавали, як правило, батьки: від них залежала матеріальна сторона бенкету, а молодим подружжям керувала Любов. Бо ж Господь то і є Любов – усеперемагаюча і жертовна.
Думається, що недовго доведеться чекати, і одна із половинок нової сім’ї поступиться іншій заради світлого почуття і спасіння душі. І тоді шлях поведе їх до храму Божого, до великої любові Творця. А істина прийде обов‘язково. І підґрунтям тієї істини буде усвідомлення свого місця на Божій землі й приналежність до українського роду, який завжди відзначався мудрістю й терпимістю, совістю та порядністю, успадкованою від славних прадідів. Бо ж сказано саме для організаторів такого весільного святкування: «Коли сліпий водить сліпого, обоє до ями впадуть» (Мф. 15:14).
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Капеланська служба єпархії
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Маневицький деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бонис Іван, протоієрей
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Вронський Олександр, священик
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Зеленко Іван, протоієрей
- Кованський Артем, священик
- Константин (Марченко), архімандрит
- Лазука Микола, протоієрей
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лівончук Сергій, священик
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Пушко Віктор, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Семенюк Іван, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Черенюк Ярослав, священик
- Шняк Василь, протоієрей
- Коць Микола, архідиякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Гребенюк Віктор
- Савчук Лариса