Спомин святих спасительних страстей Господа нашого Ісуса Христа...
Чому Бог ставить мене перед вибором?
Ми так запитуємо, бо знаємо, що можемо ухилитись від доброго до злого. Часто свідомо, обдумано, з розрахунком. І, звичайно, краще б такого вибору в нас не було. Ми б обрали завжди те, що правильно і добре. Але це ілюзія. Якщо говорити про вибір, а точніше – свободу обирати, то це дар Божий. Християнство – це «про свободу». Хоча ми звикли говорити, що це «про любов». Але хіба буває любов насильною? Хіба люблячий Бог позбавить свободи? Ні, тільки тиран і деспот. А Бог – Отець, Отець люблячий.У Євангелії є дуже глибока притча про блудного сина, який розтратив усе своє майно, живучи блудно, і повернувся до дому батька, мріючи, щоб він прийняв його бодай, як раба. Цю притчу правильніше було б назвати не про блудного сина, а про люблячого батька.
Отож, чому Бог ставить мене перед вибором? Мовляв, проблем нам тільки додав. Якщо є можливість вибору, якщо Бог поставив тебе перед вибором, значить треба проявити і вчинити свою волю й обрати – добре чи зле. Нічого не обирати – теж не варіант. Такої опції немає, бо бездіяльність теж буває злочинна. Безвольність – це ж відсутність доброї волі. Тому вибір важливий і необхідний. І він залежить від нашої волі. Позбавити нас вибору – означає позбавити нас свободи волі, зробити невільними. Навіть у полоні, у в'язниці, перед лицем смерті справжні титани духу, люди, у яких не залишилось ні здоров'я, ні сили, нічого, що пов’язує їх із цим світом, обирають правду і власну гідність. Бо це єдине, що не можна у них відібрати, – гідність, яку дав Бог бути вільними.
Додам словами святого Йоана Золотоустого, великого вчителя церкви IV ст.: «Воля є рух, що народжується з нас самих, який ми направляємо, куди хочемо. Воля сама в собі є природною здатністю, даною від Бога; але та сама воля є щось і наше власне й залежить від нашого розуму». Прекрасні слова, як на мене!
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Капеланська служба єпархії
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Маневицький деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бонис Іван, протоієрей
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Вронський Олександр, священик
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Зеленко Іван, протоієрей
- Кованський Артем, священик
- Константин (Марченко), архімандрит
- Лазука Микола, протоієрей
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лівончук Сергій, священик
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Пушко Віктор, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Семенюк Іван, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Черенюк Ярослав, священик
- Шняк Василь, протоієрей
- Коць Микола, архідиякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Гребенюк Віктор
- Савчук Лариса