Священномученика Мокiя (бл. 295). Рiвноапостольних Кирила (869) та Мефодiя (885), вчителiв слов’янських. Преподобного Софронiя, затворника печерського, в Дальнiх печерах (ХІІІ). Святителя Никодима, архієпископа Сербського (1325)...
Віра в Бога оберігає від чар
Про це розповідає протоієрей Ігор Янчук, клірик парафії Різдва Пресвятої Богородиці, у телепрограмі «Духовна абетка» на «12 каналі».
Говорячи про язичницькі ритуали, забобони, народну магію, отець наголосив, що сьогодні особливо модним серед молоді є таке дійство як хеловін. Воно зародилося у глибоку давнину в племенах кельтів і спочатку називалося самайн. Суть цього свята полягала в тому, що закінчувався рік і люди дякували богам за врожай. Це супроводжувалось великими веселощами. Із тим днем пов`язували повір`я, що душі людей, які померли цього року й були грішниками, перевтілюються у звірів. Але в IV–V ст., коли прийшло християнство на ці землі (сучасні Англія, Шотландія, Ірландія, частина Франції), хеловін не перестали відзначати. А з часом, коли ірландці та шотландці (колишні кельти) масово емігрували в Америку й інші країни, свято набуло всесвітнього масштабу і змінило назву.
Церква аж ніяк не схвалює цього святкування, пояснює панотець. Бо церква навчає, що Бог є Богом живих. А хеловін пропагує смерть і насилля, хоч і в карнавальному вигляді. Активно включився маркетинг і підприємливі люди почали заробляти на цьому. «Ми ж проповідуємо, що Ісус Христос переміг смерть, а хеловін несе в собі саму смерть, страждання, видовища, які неприємні для християн. І кожна людина повинна знати, що зображення, які використовуються під час такого святкування, несуть більше негативу. Так диявол потирає руки, бо виконує свою роботу через забави – пропагуючи насилля… Відомі й жертвоприношення під час хеловіну, і його прихильники часто збираються на кладовищах». Не раз батьки кажуть, що дитина після хеловіну заїкається, щось не те з нею діється.
Відьми, ворожки, знахарі відомі ще з давніх часів, коли активно розвивалося мисливство, рибальство. Це були особливо спостережливі люди, які помічали, що захворівши, тварини їли ті трави, яких раніше не їли. Люди з часом і собі почали використовувати трави як ліки. І були такі травниці, до яких зверталися за порятунком, відьми й знахарі (яких так називали, бо вони «щось відали, щось знали»). Душпастир каже, що дійсно, є обдаровані люди, які насамперед силою молитви, а тоді вже травами можуть лікувати певні недуги. Але в більшості – це шарлатани, а не народні цілителі. Тому треба бути дуже уважними до тих, кого називають цілителями, бо він деякого «зцілювання» може бути і чимала шкода. Як же вберегтися від впливу тих, хто використовує свої вміння не на благо, з лихою метою?
Православна віра – це спосіб життя: прокинулися вранці й помолилися, йдете до праці – з молитвою, перед їжею та сном – молитеся, зберігаєте пости, ходите до храму, читаєте побожну літературу, робите добрі вчинки. Річний календар богослужінь розраховано так, щоб людина була фізично і духовно здоровою. Хто вірить в Ісуса Христа, визнає Святу Трійцю і щиро молиться, таким нічого не загрожує – жодні наврочення, заговори тощо.
На підтвердження панотець наводить з історії церкви приклад Кипріяна та Юстини. Кипріян був потужним магом, що міг долати силу тяжіння, керувати природними стихіями. Якось до нього прийшов хлопець і розповів, що йому сподобалася дівчина. Юстина була християнкою. Хлопець платив гроші, щоб на неї Кипріян навів приворот, щоб вона його полюбила і стала дружиною. Що тільки маг не робив, але нічого не діяло. Потім дівчина розповідала, що в її серці така запалювалась пристрасть до цього хлопця, що вона могла її погасити тільки Ісусовою молитвою. Тому вона з молитви не виходила. Кипріян посилав бісів, бо він вільно з ними спілкувався, але все дарма. І тоді задумався: раз я не можу просту людину християнку приворожити, то який же Бог християнський зі Своїми можливостями! Він пішов до єпископа, щиро йому все розказав, покаявся і привселюдно спалив усі свої книги. Врешті Кипріян став єпископом. Знаючи ієрархію нечисті, він написав молитву на вигнання бісів із людей.
«Якщо ми віримо в ритуали, ворожкам, віщунам, а наша віра в Бога слабка, звичайно, це нам шкодить. Коли ж маємо міцну віру – нам нічого й ніколи не зашкодить», – переконаний душпастир.
Програма «Духовна абетка» – спільний проєкт «12 каналу» та єпархіальної телестудії «Собор». Ведуча Марія Вавринюк. Цей, а також усі інші випуски можна подивитися тут.
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Управління єпархії
- Капеланська служба єпархії
- Паломницький центр єпархії «Україна»
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Володимирський міський деканат
- Володимирський районний деканат
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Ковельський деканат
- Локачинський деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Любешівський деканат
- Любомльський деканат
- Маневицький деканат
- Нововолинський деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Турійський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Атаманів Петро, протоієрей
- Бабій Назар, священик
- Безкоровайний Олександр, протоієрей
- Беспалов Станіслав, священик
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бойко Андрій, священик
- Бонис Іван, протоієрей
- Борунов Павло, священик
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Ващук Віталій, священик
- Владика Валерій, протоієрей
- Войнарович Роман, протоієрей
- Вонсіцький Роман, священик
- Вронський Олександр, священик
- Гайгель Степан, протоієрей
- Гамера Микола, священик
- Герасимук Петро, протоієрей
- Гой Микола, протоієрей
- Григлевич Борис, протоієрей
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Гусак Андрій, протоієрей
- Деленів Степан, протоієрей
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Добровольський Олександр, протоієрей
- Домарацький Станіслав, священник
- Домбровський Віктор, протоієрей
- Дрозд Володимир, протоієрей
- Закидальський Андрій, протоієрей
- Заторський Іван, священик
- Зеленко Іван, протоієрей
- Зеленько Сергій, священик
- Зінчук Юрій, протоієрей
- Зінько Дмитро, священник
- Іларіон (Зборовський)
- Казмірук Олександр, протоієрей
- Качмар Микола, священик
- Кліцук Павло, протоієрей
- Клочак Василь, протоієрей
- Кобрій Роман, священик
- Кованський Артем, священик
- Колесник Вадим, священник
- Комарницький Володимир, протоієрей
- Константин (Марченко), архімандрит
- Корчинський Олег, протоієрей
- Коць Сергій, протоієрей
- Куліш Олег, священик
- Лазука Микола, протоієрей
- Левковець Іван, протоієрей
- Левочко Михайло, священик
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лисак Богдан, священик
- Лівончук Сергій, священик
- Ліпчик Віктор, протоієрей
- Літвінцов Ігор, священик
- Лозинський Володимир, протоієрей
- Лозовицький Василь, священик
- Лущинський Петро, священник
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Маласпіна Євген, священик
- Манелюк Тарас, протоієрей
- Медвєдєв Сергій, протоієрей
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мельничук Сергій, священик
- Михайлишин Василь, протоієрей
- Михалевич Віктор, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мицько Олег, священник
- Мичко Василь, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Мойсей Роман, священик
- Нестер Роман, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Нецькар Микола, протоієрей
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Олійник Матвій, протоієрей
- Онищук Михайло, протоієрей
- Оринчак Іван, протоієрей
- Пилипець Юрій, протоієрей
- Подолець Володимир, протоієрей
- Присяжнюк Володимир, протоієрей
- Пушко Віктор, протоієрей
- Пшеничка Михайло, священник
- Репіньовський Богдан, священик
- Ротченков Андрій, священик
- Рудь Євген, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Сегет Микола, священик
- Семенюк Іван, протоієрей
- Сех Андрій, протоієрей
- Сидор Андрій, протоієрей
- Сидорук Тарас, священник
- Січкар Сергій, протоієрей
- Скиба Ігор, протоієрей
- Смолярчук Микола, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Старевич Василь, протоієрей
- Стеблина Володимир, священик
- Стеблина Петро, протоієрей
- Третяк Роман, священик
- Труш Володимир, протоієрей
- Удуд Володимир, протоієрей
- Устимчук Анатолій, священик
- Устимчук Юрій, протоієрей
- Фульмес Владислав, священик
- Хімчак Михайло, священик
- Хлопецький Юрій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цап’юк Микола, протоієрей
- Царик Микола, священик
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Чвир Олег, священик
- Черенюк Володимир, протоієрей
- Черенюк Дмитро, священник
- Черенюк Ярослав, священик
- Шак Андрій, протоієрей
- Шийка Назарій, священник
- Шняк Василь, протоієрей
- Шутяк Микола, протоієрей
- Яким Богдан, протоієрей
- Яків (Мільян), ігумен
- Янів Роман, протоієрей
- Янкевич Михайло, протоієрей
- Янчук Василь, протоієрей
- Янюк Петро, священник
- Коць Микола, архідиякон
- Марцинюк Андрій, диякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Бондарчук Андрій
- Гребенюк Віктор
- Лесюк Валерія
- Маласпіна Валентина
- Ротченкова Наталія
- Савчук Лариса
- Тишкевич Богдан
- Шаюк Євген