Преподобного Патапiя (VII). Апостолів вiд 70-ти: Сосфена, Аполлоса, Кифи, Тихика, Єпафродита, Кесарiя та Онисифора (І). Мучеників 62-х iєреїв та 300 мирян, в Африцi вiд арiан потерпiлих (477). Мучениці Анфiси в Римi (V)...
Як Церква ставиться до вакцинації і знеболення наркотичними препаратами
Пояснює протоієрей Назар Бабій, голова відділу з питань здоров’я та пастирської опіки медичних закладів Управління єпархії, капелан обласної клінічної лікарні, викладач Волинської православної богословської академії у програмі «Церква і релігія» на каналі «Конкурент TV».
Питання вакцинації не є релігійним, а медичним, тому панотець запевняє, що церква не має жодних пересторог щодо її використання. Важливо лише, щоб вакцина була якісною і дієвою та жодним чином не впливала на погіршення самопочуття людини: «Свою позицію Православна Церква України яскраво висвітлила в час пандемії коронавірусу, заявивши, що людина сама робить висновок, чи їй це потрібно. Крім того, є перелік обов'язкових щеплень, які роблять у дитячому віці».
Щодо знеболення наркотичними препаратами, то церква також ставить на перше місце питання збереження людського життя. Якщо є потреба, щоб полегшити біль, страждання, то немає заперечень у застосуванні відповідних ліків. Головне – не зашкодити людині й щоб не було звикання, а також робити це під наглядом медичного персоналу.
Водночас, розповів душпастир, є види лікування, які церква засуджує, наприклад, – евтаназія, що означає припинення життя людини у швидкий та безболісний спосіб. Її застосовують для тих, хто має невиліковні захворювання і більше не хоче терпіти біль та страждання: «Церква рішуче виступає проти евтаназії, бо вона порушує заповідь Божу – не вбий! Те саме стосується абортів, бо це вважається вбивством ненародженої дитини. А ще церква засуджує використання стовбурових клітин з абортованих ембріонів, але схвалює використання стовбурових клітин пуповинної крові, що не пов`язано із видаленням ембріона».
Зауважив священнослужитель, що гріховним є окультні, нетрадиційні види лікування, бо вони суперечать церковним канонам і християнській вірі.
Панотець звернув увагу й на те, про що часто запитують, чи є невиліковні хвороби Господнім покаранням?
«Читаючи Біблію, вивчаючи життя Ісуса Христа, знаходимо, що хвороби описані у Старому і Новому заповітах. І зараз є захворювання, які невиліковні. Тому, чи вважати це покаранням Господнім – перш за все слід дати відповідь на запитання: як може любов покарати? У Старому заповіті є твердження, що якщо людина хворіє, то значить її покарав Господь. А в Новому – бачимо історію, коли Ісус Христос зцілює сліпого від народження чоловіка. І коли апостоли запитали: «Учителю, а хто прогрішив: чоловік, чи його батьки?», Господь відповів: «Ні чоловік, ні батьки його. Це для того, щоб було видно діла Божі». Часто так є, що людина провадить нехристиянський спосіб життя. А Господь, прийшовши в цей світ, маючи намір врятувати її, може послати хворобу, але тільки для того, щоб навернути людину, аби вона розкаялася і стала на шлях виправлення».
Панотець нагадує, що найбільшими ліками в церкві є прийняття таїнств, зокрема, Причастя – споживання тіла і крові Ісуса Христа, що означає єднання з Богом. Також церква закликає людей, які хворіють, до таїнства Соборування або Єлеосвячення.
Із соборного послання св. апостола Якова: «Чи хворіє хто з вас? Хай покличе пресвітерів Церкви, і над ним хай помоляться, намастивши його оливою в Господнє Ім'я, і молитва віри вздоровить недужого, і Господь його підійме, а коли він гріхи був учинив, то вони йому простяться».
Якщо хтось боїться підчепити інфекцію під час Причастя чи цілування ікон, на це протоієрей Назарій відповів, що Господь устами священника пробуджує віру, коли говорить такі слова перед таїнством: «…зі страхом Божим і вірою приступіть…». Бо це найкращі ліки, найбільша цінність для християнина – з'єднатися з Господом нашим Ісусом Христом.
«Під час пандемії коронавірусу Причастя давалося індивідуально в кожні руки, щоб не було контакту, або ж з одноразової ложки. Щоб не підчепити інфекцію під час цілування ікон, можна просто приклонитися перед ними, і це буде такий ж вияв пошани, любові, довіри, що й цілувати образи святих. Тільки з вірою, приступивши до Причастя, з вірою прийнявши його і з вірою приклонившись перед іконами, ми отримаємо благодать. Довіряймо Богові, бо Він прийшов на землю, щоб ми не загинули, а щоб привести нас до Царства Небесного!».
Програма «Церква і релігія» – спільний проєкт каналу «Конкурент TV» та єпархіальної телестудії «Собор». Повністю випуск можна подивитися ось тут.
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Управління єпархії
- Капеланська служба єпархії
- Паломницький центр єпархії «Україна»
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Володимирський міський деканат
- Володимирський районний деканат
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Ковельський деканат
- Локачинський деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Любешівський деканат
- Любомльський деканат
- Маневицький деканат
- Нововолинський деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Турійський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Атаманів Петро, протоієрей
- Бабій Назар, священик
- Безкоровайний Олександр, протоієрей
- Беспалов Станіслав, священик
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бойко Андрій, священик
- Бонис Іван, протоієрей
- Борунов Павло, священик
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Ващук Віталій, священик
- Владика Валерій, протоієрей
- Войнарович Роман, протоієрей
- Вонсіцький Роман, священик
- Вронський Олександр, священик
- Гайгель Степан, протоієрей
- Гамера Микола, священик
- Герасимук Петро, протоієрей
- Глова Юрій, протоієрей
- Гой Микола, протоієрей
- Григлевич Борис, протоієрей
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Гусак Андрій, протоієрей
- Деленів Степан, протоієрей
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Добровольський Олександр, протоієрей
- Домарацький Станіслав, священник
- Домбровський Віктор, протоієрей
- Дрозд Володимир, протоієрей
- Закидальський Андрій, протоієрей
- Заторський Іван, священик
- Зеленко Іван, протоієрей
- Зеленько Сергій, священик
- Зінчук Юрій, протоієрей
- Зінько Дмитро, священник
- Іларіон (Зборовський)
- Казмірук Олександр, протоієрей
- Кандиба Назарій, священник
- Качмар Микола, священик
- Кліцук Павло, протоієрей
- Клочак Василь, протоієрей
- Кобрій Роман, священик
- Кованський Артем, священик
- Колесник Вадим, священник
- Комарницький Володимир, протоієрей
- Константин (Марченко), архімандрит
- Корчинський Олег, протоієрей
- Коць Сергій, протоієрей
- Куліш Олег, священик
- Лазука Микола, протоієрей
- Левковець Іван, протоієрей
- Левочко Михайло, священик
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лисак Богдан, священик
- Лівончук Сергій, священик
- Ліпчик Віктор, протоієрей
- Літвінцов Ігор, священик
- Лозинський Володимир, протоієрей
- Лозовицький Василь, священик
- Лущинський Петро, священник
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Маласпіна Євген, священик
- Манелюк Тарас, протоієрей
- Медвєдєв Сергій, протоієрей
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мельничук Сергій, священик
- Михайлишин Василь, протоієрей
- Михалевич Віктор, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мицько Олег, священник
- Мичко Василь, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Мойсей Роман, священик
- Нестер Роман, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Нецькар Микола, протоієрей
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Олійник Матвій, протоієрей
- Онищук Михайло, протоієрей
- Оринчак Іван, протоієрей
- Пахолок Іван, протоієрей
- Пилипець Юрій, протоієрей
- Подолець Володимир, протоієрей
- Присяжнюк Володимир, протоієрей
- Пушко Віктор, протоієрей
- Пшеничка Михайло, священник
- Репіньовський Богдан, священик
- Ротченков Андрій, священик
- Рудь Євген, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Сегет Микола, священик
- Семенюк Іван, протоієрей
- Сех Андрій, протоієрей
- Сидор Андрій, протоієрей
- Сидорук Тарас, священник
- Січкар Сергій, протоієрей
- Скиба Ігор, протоієрей
- Смолярчук Микола, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Старевич Василь, протоієрей
- Стеблина Володимир, священик
- Стеблина Петро, протоієрей
- Третяк Роман, священик
- Труш Володимир, протоієрей
- Удуд Володимир, протоієрей
- Устимчук Анатолій, священик
- Устимчук Юрій, протоієрей
- Фульмес Владислав, священик
- Хвиць Олександр, священник
- Хімчак Михайло, священик
- Хлопецький Юрій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цап’юк Микола, протоієрей
- Царик Микола, священик
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Чвир Олег, священик
- Черенюк Володимир, протоієрей
- Черенюк Дмитро, священник
- Черенюк Ярослав, священик
- Шак Андрій, протоієрей
- Шийка Назарій, священник
- Шняк Василь, протоієрей
- Шутяк Микола, протоієрей
- Яким Богдан, протоієрей
- Яків (Мільян), ігумен
- Янів Роман, протоієрей
- Янкевич Михайло, протоієрей
- Янчук Василь, протоієрей
- Янюк Петро, священник
- Коць Микола, архідиякон
- Марцинюк Андрій, диякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Бондарчук Андрій
- Гребенюк Віктор
- Лесюк Валерія
- Маласпіна Валентина
- Ротченкова Наталія
- Савчук Лариса
- Тишкевич Богдан
- Шаюк Євген