Спомин святих спасительних страстей Господа нашого Ісуса Христа...
Що означають «прокльони 108-м псалмом», який використовують в МП?
Архімандрит Яків (Мільян) прокоментував молитву архієрея УПЦ (МП) у Рожищі біля храму парафії, яка возз’єднується з ПЦУ.У фейсбуці о. Яків повідомив, що єпископ Камінь-Каширський Афанасій (Герман),вікарій єпархії МП, читав 108-й псалом під брамою Свято-Михайлівської церкви. Оскільки в ньому містяться прокльони ворогам, архімандрит робить очевидний висновок, що для цього владики «вороги – місцева проукраїнська влада, ЗСУ, поліція, свої парафіяни, українці, котрі виявили бажання звільнити свій храм від окупації московії. І от саме на них він виригає свою ненависть, звинувачення, засудження, прокльони, бажання трагічної смерті… Для Афанасія ворог – не антихрист путін, не слуга антихриста кирил, не війська рф, не рпц агресорського патріархату, а люди своєї землі, які прагнуть перемоги над ворогом, видимим та невидимим».
Узагалі духовна людина, маючи ворогів, не спішитиме молитися цим псалмом, стверджує намісник монастиря Успіння Пресвятої Богородиці в с. Сокіл Рожищанського деканату, а буде ненавидіти лише їхнього батька – диявола, ненавидіти їхні вчинки, наміри. Для ворогів слід бажати не смерті, а спасіння від пут диявольських і гріхів їхніх.
Використовуючи в молитві 108-й псалом, важливо знати його історичний зміст. Архімандрит пояснює, що спровокувало такий гнів псалмоспівця.
«Появу тексту співвідносять з лихами, яким Давид багато років піддавався з боку Саула, першого іудейського государя.
Згрішивши, Саул позбувся благодаті, так що позбавлення його царства стало тільки питанням часу, про що сказав йому великий пророк Самуїл. Відомо було дуже багатьом також інше пророцтво цього угодника Божого: про те, що син Єссея, Давид, стане государем Ізраїлю.
З острахом спостерігав Саул виконання передбаченого: зростання популярності Давида, якого нарекли государем при тому, що той зовсім не прагнув правити, його постійні удачі на війні. Ось чому Саул прагнув знищити суперника, хоч і бачив, що йде проти волі Божої. Не раз Давиду доводилося ховатися в пустелі, навіть залишати країну. Іноді лють Саула обрушувалася навіть на невинних людей.
Особливо страшним виявився такий випадок. Укотре йдучи від Саула, Давид прийшов до Нова, до священника Ахімелеха. Воїни, що перебували з ним, натомилися, навіть ослабли від голоду. До служителя скинії Давид прийшов за простою допомогою – хоча б у вигляді їжі. Біблія вказує, що Ахімелех, який добре знав про те, як ставиться Саул до Давида, “зніяковів”. Але, нарешті, пожалів невинно переслідуваних – навіть до того, що, не маючи іншої їжі, віддав їм жертовні хліби (1 Цар. 21: 1–6).
При цьому поблизу стояв Доїк з місцевості Ідумея (південна частина царства Ізраїлю), наглядач над стадами Саула. Бачачи можливість вислужитися, він тут же про те, що сталося, повідомив цареві, представивши справу так, що Ахімелех змовляється з опальним Давидом проти государя.
Тоді Саул, засліплений люттю, велів донощику: “Іди ти, і вдар священників”. Послужливий ідумеянин зробив більше: “…напав на священників, і вбив того дня вісімдесят і п’ять чоловік, що носять лляного ефода, і Номву, місто священників, уразив мечем; і чоловіків, і жінок, і юнаків, і немовлят, і волів, і ослів, і овець мечем”» (1 Цар. 22: 18–19).
Саме це діяння спричинило біль і гнів Давида. Він готовий був зазнавати гоніння сам, але тепер мимоволі став причиною загибелі невинних людей. Причому сталося це просто тому, що Саул утратив голову від люті, а Доїк «якнайкраще» намагався виконати його наказ, не маючи ні благоговіння до святинь, ані простої людської жалості, нападав на дітей і жінок. Адже для нього було так важливо зберегти благовоління царя, свою високу посаду, і, звичайно, доходи.
Повертаючись до спровокованого МП протистояння в Рожищі, о. Яків вважає, що згаданий архієрей мав би «не захищати сина диявола та його церкву, а гуртом направити цей псалом проти справжнього ворога. Вони лише підтвердили, що упц заодно із рпц та рф».
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Управління єпархії
- Капеланська служба єпархії
- Паломницький центр єпархії «Україна»
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Володимирський міський деканат
- Володимирський районний деканат
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Ковельський деканат
- Локачинський деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Любешівський деканат
- Любомльський деканат
- Маневицький деканат
- Нововолинський деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Турійський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Атаманів Петро, протоієрей
- Бабій Назар, священик
- Безкоровайний Олександр, протоієрей
- Беспалов Станіслав, священик
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бойко Андрій, священик
- Бонис Іван, протоієрей
- Борунов Павло, священик
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Ващук Віталій, священик
- Владика Валерій, протоієрей
- Войнарович Роман, протоієрей
- Вонсіцький Роман, священик
- Вронський Олександр, священик
- Гайгель Степан, протоієрей
- Гамера Микола, священик
- Герасимук Петро, протоієрей
- Гой Микола, протоієрей
- Григлевич Борис, протоієрей
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Гусак Андрій, протоієрей
- Деленів Степан, протоієрей
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Добровольський Олександр, протоієрей
- Домарацький Станіслав, священник
- Домбровський Віктор, протоієрей
- Дрозд Володимир, протоієрей
- Закидальський Андрій, протоієрей
- Заторський Іван, священик
- Зеленко Іван, протоієрей
- Зеленько Сергій, священик
- Зінчук Юрій, протоієрей
- Зінько Дмитро, священник
- Іларіон (Зборовський)
- Казмірук Олександр, протоієрей
- Качмар Микола, священик
- Кліцук Павло, протоієрей
- Клочак Василь, протоієрей
- Кобрій Роман, священик
- Кованський Артем, священик
- Колесник Вадим, священник
- Комарницький Володимир, протоієрей
- Константин (Марченко), архімандрит
- Корчинський Олег, протоієрей
- Коць Сергій, протоієрей
- Куліш Олег, священик
- Лазука Микола, протоієрей
- Левковець Іван, протоієрей
- Левочко Михайло, священик
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лисак Богдан, священик
- Лівончук Сергій, священик
- Ліпчик Віктор, протоієрей
- Літвінцов Ігор, священик
- Лозинський Володимир, протоієрей
- Лозовицький Василь, священик
- Лущинський Петро, священник
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Маласпіна Євген, священик
- Манелюк Тарас, протоієрей
- Медвєдєв Сергій, протоієрей
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мельничук Сергій, священик
- Михайлишин Василь, протоієрей
- Михалевич Віктор, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мицько Олег, священник
- Мичко Василь, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Мойсей Роман, священик
- Нестер Роман, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Нецькар Микола, протоієрей
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Олійник Матвій, протоієрей
- Онищук Михайло, протоієрей
- Оринчак Іван, протоієрей
- Пилипець Юрій, протоієрей
- Подолець Володимир, протоієрей
- Присяжнюк Володимир, протоієрей
- Пушко Віктор, протоієрей
- Пшеничка Михайло, священник
- Репіньовський Богдан, священик
- Ротченков Андрій, священик
- Рудь Євген, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Сегет Микола, священик
- Семенюк Іван, протоієрей
- Сех Андрій, протоієрей
- Сидор Андрій, протоієрей
- Сидорук Тарас, священник
- Січкар Сергій, протоієрей
- Скиба Ігор, протоієрей
- Смолярчук Микола, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Старевич Василь, протоієрей
- Стеблина Володимир, священик
- Стеблина Петро, протоієрей
- Третяк Роман, священик
- Труш Володимир, протоієрей
- Удуд Володимир, протоієрей
- Устимчук Анатолій, священик
- Устимчук Юрій, протоієрей
- Фульмес Владислав, священик
- Хімчак Михайло, священик
- Хлопецький Юрій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цап’юк Микола, протоієрей
- Царик Микола, священик
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Чвир Олег, священик
- Черенюк Володимир, протоієрей
- Черенюк Дмитро, священник
- Черенюк Ярослав, священик
- Шак Андрій, протоієрей
- Шийка Назарій, священник
- Шняк Василь, протоієрей
- Шутяк Микола, протоієрей
- Яким Богдан, протоієрей
- Яків (Мільян), ігумен
- Янів Роман, протоієрей
- Янкевич Михайло, протоієрей
- Янчук Василь, протоієрей
- Янюк Петро, священник
- Коць Микола, архідиякон
- Марцинюк Андрій, диякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Бондарчук Андрій
- Гребенюк Віктор
- Лесюк Валерія
- Маласпіна Валентина
- Ротченкова Наталія
- Савчук Лариса
- Тишкевич Богдан
- Шаюк Євген