Мучеників Акепсима, єпископа, Йосифа, пресвiтера, i Аїфала, диякона (IV). Оновлення храму Великомученика Георгiя в Лiддi (IV). Мучеників Атика, Агапiя, Євдоксiя, Катерiя, Істукарiя, Пактовiя, Никтополiона та воїнів їх (бл. 320)...
Ігумен Никодим (Смілий) про війну, зброю, церкву
Намісник Братського чоловічого Хрестовоздвиженського монастиря в черговій передачі «Духовна абетка» на «12 каналі» (12kanal.com) відповідав на актуальні запитання, що хвилюють мирян.В усіх храмах і монастирях єпархії з благословіння владики Михаїла лунає посилена (усердна) молитва за мир і припинення ескалації. «Звичайна молитва – це коли кожен молиться, як вважає за потрібне, коли вважає за потрібне, якою мірою вважає за потрібне. Усердна молитва передбачає узагальнені можливості і правила, коли ми збираємося соборно, коли ми витрачаємо на це більше часу, відкладаємо всі свої життєві потреби, щоб духовно провести час і випросити у Бога, аби Він втрутився і відвернув зло, яке насувається», – зазначив священник.
Будь-яка війна – це зло, і церква не забороняє захищати свою землю, бо Христос сказав: «Немає більшої любові за ту, коли хто душу свою покладе за ближнього свого» (Ін. 15:13). Війна, яка в нас почалася вісім років тому, – з Божого попущення. Адже Господь хоче, щоб ми змінились і навернулися до Нього. А для цього нам треба молитись і просити, аби Всевишній усе управив.
Прагнучи припинення війни між Росією та Україною, потрібно молитися за те, щоб Господь утрутився в цю ситуацію і владнав її, вважає о. Никодим. На його думку, навіть смерть президента Росії В. Путіна проблеми не вирішить. «Ми не знаємо, чи дійсно вся причина у Путіні».
Стосовно того, як бути вірянинові на війні, коли там убивають, намісник пояснив: той, хто має на собі кров, не може приступати до причастя. Людина повинна спочатку очиститись, розкаятись і тоді духівник може допустити її до спілкування церковного.
Про те, як пояснити маленькій дитині, чому її тато чи хтось інший із рідних іде на війну, душпастир зазначив: «Треба говорити, що, мовляв, настане такий час, ти станеш дорослим і твоїм обов’язком буде захищати маму, сестру, дружину, своїх дітей, свою Батьківщину», – каже священник. А вороги погані тому, що вони не слухають Бога.
Розповідав і про покарання для священників, якщо вони користуватимуться зброєю. Якщо священнослужитель на війні візьме до рук зброю (а це заборонено!), то його можуть відлучити від причастя чи заборонити у служінні – все залежить від тяжкості порушення.
Про те, чому Росія впроваджує «русскій мір», душпастир пояснив: це імперія, що хоче відновити Союз. Але за Союзу була одна ідея, одна партія, одна мета. Партій зараз багато, тому стараються впливати через православну церкву. В Росії православ'я перетворилось на політичний інструмент.
УПЦ (МП) вважає, що в нас на Сході йде братовбивча війна, і багато на це ведуться. Але щоб довести їм, що це агресія з боку сусідньої Росії, потрібно не мовчати, а пояснювати. Адже будь-яка війна є братовбивчою, каже о. Никодим. Ми маємо сусіда-агресора, який не хоче, щоб у нас був мир. На завершення намісник зазначив, що надія на покаяння є у кожного.
Повністю передачу можна переглянути ось тут.
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Управління єпархії
- Капеланська служба єпархії
- Паломницький центр єпархії «Україна»
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Володимирський міський деканат
- Володимирський районний деканат
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Ковельський деканат
- Локачинський деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Любешівський деканат
- Любомльський деканат
- Маневицький деканат
- Нововолинський деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Турійський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Атаманів Петро, протоієрей
- Бабій Назар, священик
- Безкоровайний Олександр, протоієрей
- Беспалов Станіслав, священик
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бойко Андрій, священик
- Бонис Іван, протоієрей
- Борунов Павло, священик
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Ващук Віталій, священик
- Владика Валерій, протоієрей
- Войнарович Роман, протоієрей
- Вонсіцький Роман, священик
- Вронський Олександр, священик
- Гайгель Степан, протоієрей
- Гамера Микола, священик
- Герасимук Петро, протоієрей
- Глова Юрій, протоієрей
- Гой Микола, протоієрей
- Григлевич Борис, протоієрей
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Гусак Андрій, протоієрей
- Деленів Степан, протоієрей
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Добровольський Олександр, протоієрей
- Домарацький Станіслав, священник
- Домбровський Віктор, протоієрей
- Дрозд Володимир, протоієрей
- Закидальський Андрій, протоієрей
- Заторський Іван, священик
- Зеленко Іван, протоієрей
- Зеленько Сергій, священик
- Зінчук Юрій, протоієрей
- Зінько Дмитро, священник
- Іларіон (Зборовський)
- Казмірук Олександр, протоієрей
- Качмар Микола, священик
- Кліцук Павло, протоієрей
- Клочак Василь, протоієрей
- Кобрій Роман, священик
- Кованський Артем, священик
- Колесник Вадим, священник
- Комарницький Володимир, протоієрей
- Константин (Марченко), архімандрит
- Корчинський Олег, протоієрей
- Коць Сергій, протоієрей
- Куліш Олег, священик
- Лазука Микола, протоієрей
- Левковець Іван, протоієрей
- Левочко Михайло, священик
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лисак Богдан, священик
- Лівончук Сергій, священик
- Ліпчик Віктор, протоієрей
- Літвінцов Ігор, священик
- Лозинський Володимир, протоієрей
- Лозовицький Василь, священик
- Лущинський Петро, священник
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Маласпіна Євген, священик
- Манелюк Тарас, протоієрей
- Медвєдєв Сергій, протоієрей
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мельничук Сергій, священик
- Михайлишин Василь, протоієрей
- Михалевич Віктор, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мицько Олег, священник
- Мичко Василь, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Мойсей Роман, священик
- Нестер Роман, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Нецькар Микола, протоієрей
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Олійник Матвій, протоієрей
- Онищук Михайло, протоієрей
- Оринчак Іван, протоієрей
- Пахолок Іван, протоієрей
- Пилипець Юрій, протоієрей
- Подолець Володимир, протоієрей
- Присяжнюк Володимир, протоієрей
- Пушко Віктор, протоієрей
- Пшеничка Михайло, священник
- Репіньовський Богдан, священик
- Ротченков Андрій, священик
- Рудь Євген, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Сегет Микола, священик
- Семенюк Іван, протоієрей
- Сех Андрій, протоієрей
- Сидор Андрій, протоієрей
- Сидорук Тарас, священник
- Січкар Сергій, протоієрей
- Скиба Ігор, протоієрей
- Смолярчук Микола, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Старевич Василь, протоієрей
- Стеблина Володимир, священик
- Стеблина Петро, протоієрей
- Третяк Роман, священик
- Труш Володимир, протоієрей
- Удуд Володимир, протоієрей
- Устимчук Анатолій, священик
- Устимчук Юрій, протоієрей
- Фульмес Владислав, священик
- Хімчак Михайло, священик
- Хлопецький Юрій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цап’юк Микола, протоієрей
- Царик Микола, священик
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Чвир Олег, священик
- Черенюк Володимир, протоієрей
- Черенюк Дмитро, священник
- Черенюк Ярослав, священик
- Шак Андрій, протоієрей
- Шийка Назарій, священник
- Шняк Василь, протоієрей
- Шутяк Микола, протоієрей
- Яким Богдан, протоієрей
- Яків (Мільян), ігумен
- Янів Роман, протоієрей
- Янкевич Михайло, протоієрей
- Янчук Василь, протоієрей
- Янюк Петро, священник
- Коць Микола, архідиякон
- Марцинюк Андрій, диякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Бондарчук Андрій
- Гребенюк Віктор
- Лесюк Валерія
- Маласпіна Валентина
- Ротченкова Наталія
- Савчук Лариса
- Тишкевич Богдан
- Шаюк Євген