Преподобного Патапiя (VII). Апостолів вiд 70-ти: Сосфена, Аполлоса, Кифи, Тихика, Єпафродита, Кесарiя та Онисифора (І). Мучеників 62-х iєреїв та 300 мирян, в Африцi вiд арiан потерпiлих (477). Мучениці Анфiси в Римi (V)...
28 квітня – Вхід Господній у Єрусалим
Це одне із дванадцяти великих свят у році, відзначається за тиждень до Великодня. Його називають у народі Вербниця, Вербна неділя.
Оскільки воно прив’язано до дати Пасхи, визначення якої прямо не залежить від нового стилю, то збігається за новоюліанським та юліанським календарями.
Після воскресіння Лазаря Ісус Христос, сівши на молоде осля (символ покірності в ті часи), вирушив до Єрусалима. Звістка про те, що гряде Спаситель – як думали, визволитель від іноземного гніту, – пронеслася містом, і багато людей вийшло на зустріч Того, Хто вчинив чудо, воскресивши Лазаря. Охоплені радістю, вони, за місцевим звичаєм, кидали Йому під ноги листя пальм, устеляли своїм одягом дорогу. «Осанна у вишніх! Благословен, Хто йде в Ім’я Господнє!» – чулося звідусіль.
Пророк же Захарія в урочистому вході Спасителя до Єрусалима, передбачаючи наближення часу викуплення роду людського від гріха і смерті, викликував: «Радій … дочко Сіону, торжествуй, дочко Єрусалима!». Це означало, що довгоочікуваний Месія – Спаситель, Христос – відбудує духовне Царство, втрачене прародителями через гріхопадіння.
Серед жителів Єрусалима, які вітали Господа, було чимало тих, що вивчали Святе Письмо – Закон і Пророків. Книжники й фарисеї, як і багато інших жителів міста, хотіли бачити в Ісусі Христі земного царя, що має владу звільнити народ від римського панування. Але у проповіді Господь говорив про Царство, котре не від світу цього, про Царство Боже. Спаситель не бажав земної влади, і це було незрозумілим для навколишніх. Господь передбачив, що ті ж, які кричали Йому «Осанна!» (тобто «слава!»), через декілька днів будуть кричати Пілатові – «Розіпни, розіпни Його!»
Вербну неділю ми зустрічаємо в храмі з вербовими гілочками в руках (пальма, крім півдня Криму, в Україні не росте). Це віття нагадує нам не тільки про радісну зустріч Христа жителями Єрусалима, але і про те, що зима не вічна, що прийшла весна, знову все зазеленіло, цвіте і буде приносити плоди. Як часто у багатьох із нас у душі царює зима! Холодно, мертво: немає ні духовних квітів, ні плодів. Але зима змінюється на весну: ми знаємо, що немає душі людської, яка не могла б відігрітися, ожити і принести достойні плоди. І ми з нетерпінням чекаємо весняного сонця для нашої душі, коли – навіть у воєнні часи – назустріч Богові зможемо принести не тільки зелену гілочку, але й відігріту, ожилу душу. Наше сонце – Господь, квіти нашої оживаючої душі – любов до Господа, до людей, до світу Божого.
Слухаючи євангельську розповідь про те, що жителі Єрусалима із захопленням вітали Спасителя, а через декілька днів хулили Його, ставимо собі питання: як могла статися така переміна в їхніх серцях? Але замість осудження їх корисно подивитися, чи не відбувається подібне з нами. Бо ж наше щорічне великопісне покаяння, говіння та Сповідь, наше Причастя Святих Таїн чи не є урочистою зустріччю Господа і Спасителя, подібно до тієї, яку приготував Йому Єрусалим? Жителі священного міста вигукували: «Благословен, Хто йде в Ім’я Господнє!», і ми, приступаючи до святої чаші, чуємо ці ж слова й відповідаємо на них молитвою: «Вірую, Господи, і визнаю...». І Господь кожного разу, з невимовного довготерпіння й милосердя, подає нам Свої Тіло і Кров. Та чи довго ми зберігаємо вірність нашим обітницям? Проходить час – і стаємо такими, якими були: колишні гріхи, те ж недбальство за душу свою, і цим ми, ніби з древніми жителями Єрусалима, знову розпинаємо Спасителя. І скільки разів у житті відбувається з нами таке падіння…
Празник Входу Господнього в Єрусалим – це празник торжества і радості, але ж це й початок Страстей Господніх, початок того великого нерозуміння людського, неповинною жертвою якого став Ісус. Пройдімо ж зі смиренням разом із Христом через ці дні, що настають. Нехай беруть у цьому участь наш розум, наше серце, наша душа, бо співчуття, співрозпинання з Христом обов'язково приводять до воскресіння з Ним.
Усі події за 28 квітня за єпархіальним календарем – за цим посиланням.
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Управління єпархії
- Капеланська служба єпархії
- Паломницький центр єпархії «Україна»
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Володимирський міський деканат
- Володимирський районний деканат
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Ковельський деканат
- Локачинський деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Любешівський деканат
- Любомльський деканат
- Маневицький деканат
- Нововолинський деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Турійський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Атаманів Петро, протоієрей
- Бабій Назар, священик
- Безкоровайний Олександр, протоієрей
- Беспалов Станіслав, священик
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бойко Андрій, священик
- Бонис Іван, протоієрей
- Борунов Павло, священик
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Ващук Віталій, священик
- Владика Валерій, протоієрей
- Войнарович Роман, протоієрей
- Вонсіцький Роман, священик
- Вронський Олександр, священик
- Гайгель Степан, протоієрей
- Гамера Микола, священик
- Герасимук Петро, протоієрей
- Глова Юрій, протоієрей
- Гой Микола, протоієрей
- Григлевич Борис, протоієрей
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Гусак Андрій, протоієрей
- Деленів Степан, протоієрей
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Добровольський Олександр, протоієрей
- Домарацький Станіслав, священник
- Домбровський Віктор, протоієрей
- Дрозд Володимир, протоієрей
- Закидальський Андрій, протоієрей
- Заторський Іван, священик
- Зеленко Іван, протоієрей
- Зеленько Сергій, священик
- Зінчук Юрій, протоієрей
- Зінько Дмитро, священник
- Іларіон (Зборовський)
- Казмірук Олександр, протоієрей
- Кандиба Назарій, священник
- Качмар Микола, священик
- Кліцук Павло, протоієрей
- Клочак Василь, протоієрей
- Кобрій Роман, священик
- Кованський Артем, священик
- Колесник Вадим, священник
- Комарницький Володимир, протоієрей
- Константин (Марченко), архімандрит
- Корчинський Олег, протоієрей
- Коць Сергій, протоієрей
- Куліш Олег, священик
- Лазука Микола, протоієрей
- Левковець Іван, протоієрей
- Левочко Михайло, священик
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лисак Богдан, священик
- Лівончук Сергій, священик
- Ліпчик Віктор, протоієрей
- Літвінцов Ігор, священик
- Лозинський Володимир, протоієрей
- Лозовицький Василь, священик
- Лущинський Петро, священник
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Маласпіна Євген, священик
- Манелюк Тарас, протоієрей
- Медвєдєв Сергій, протоієрей
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мельничук Сергій, священик
- Михайлишин Василь, протоієрей
- Михалевич Віктор, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мицько Олег, священник
- Мичко Василь, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Мойсей Роман, священик
- Нестер Роман, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Нецькар Микола, протоієрей
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Олійник Матвій, протоієрей
- Онищук Михайло, протоієрей
- Оринчак Іван, протоієрей
- Пахолок Іван, протоієрей
- Пилипець Юрій, протоієрей
- Подолець Володимир, протоієрей
- Присяжнюк Володимир, протоієрей
- Пушко Віктор, протоієрей
- Пшеничка Михайло, священник
- Репіньовський Богдан, священик
- Ротченков Андрій, священик
- Рудь Євген, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Сегет Микола, священик
- Семенюк Іван, протоієрей
- Сех Андрій, протоієрей
- Сидор Андрій, протоієрей
- Сидорук Тарас, священник
- Січкар Сергій, протоієрей
- Скиба Ігор, протоієрей
- Смолярчук Микола, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Старевич Василь, протоієрей
- Стеблина Володимир, священик
- Стеблина Петро, протоієрей
- Третяк Роман, священик
- Труш Володимир, протоієрей
- Удуд Володимир, протоієрей
- Устимчук Анатолій, священик
- Устимчук Юрій, протоієрей
- Фульмес Владислав, священик
- Хвиць Олександр, священник
- Хімчак Михайло, священик
- Хлопецький Юрій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цап’юк Микола, протоієрей
- Царик Микола, священик
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Чвир Олег, священик
- Черенюк Володимир, протоієрей
- Черенюк Дмитро, священник
- Черенюк Ярослав, священик
- Шак Андрій, протоієрей
- Шийка Назарій, священник
- Шняк Василь, протоієрей
- Шутяк Микола, протоієрей
- Яким Богдан, протоієрей
- Яків (Мільян), ігумен
- Янів Роман, протоієрей
- Янкевич Михайло, протоієрей
- Янчук Василь, протоієрей
- Янюк Петро, священник
- Коць Микола, архідиякон
- Марцинюк Андрій, диякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Бондарчук Андрій
- Гребенюк Віктор
- Лесюк Валерія
- Маласпіна Валентина
- Ротченкова Наталія
- Савчук Лариса
- Тишкевич Богдан
- Шаюк Євген