Мучеників Марка, єпископа Арефусiйського, Кирила, диякона, та iнших багатьох (бл. 364). Преподобного Йоана, пустельника (IV). Святителя Євстафiя, сповідника, єпископа Вифинiйського (IX)...
9 квітня – Вхід Господній у Єрусалим
З нагоди торжества у храмах єпархії пройдуть урочисті Богослужіння. Зокрема, у луцькому кафедральному соборі Святої Трійці архієрейська Божественна Літургія розпочнеться о 10.00.
Вхід Господній у Єрусалим, або, як кажуть у народі, Вербниця, Вербна неділя, – одне із дванадцяти великих свят у році, що відзначається за тиждень до Великодня.
Після воскресіння Лазаря Господь Ісус Христос, сівши на молоде ослятко (символ покірності в ті часи), вирушив до Єрусалима. Звістка про те, що гряде Спаситель – як думали, визволитель від іноземного гніту, пронеслася містом, і багато людей вийшло на зустріч Того, Хто вчинив чудо, воскресивши Лазаря. Охоплені радістю, вони, за місцевим звичаєм, кидали Йому під ноги листя пальм, устеляли своїм одягом шлях Спасителю. «Осанна у вишніх! Благословен, Хто йде в Ім’я Господнє!» – чулося звідусіль.
Пророк же Захарія в урочистому вході Спасителя до Єрусалима, передбачаючи наближення часу викуплення роду людського від гріха і смерті, викликував: «Радій … дочко Сіону, торжествуй, дочко Єрусалима!». Це означало, що довгоочікуваний Месія – Спаситель, Христос – відбудує духовне Царство, втрачене прародителями через гріхопадіння.
Серед жителів Єрусалима, які вітали Господа, було чимало тих, що вивчали Святе Письмо – Закон і Пророків. Книжники й фарисеї, як і багато інших жителів міста, хотіли бачити в Ісусі Христі земного царя, що має владу звільнити народ від римського панування. Але у проповіді Господь говорив про Царство, котре не від світу цього, про Царство Боже. Спаситель не бажав земної влади, і це було незрозумілим для оточуючих. Господь передбачив, що ті ж, які кричали Йому «Осанна!» (тобто «слава!»), через декілька днів будуть кричати Пілатові – «Розіпни, розіпни Його!»
Вербну неділю ми зустрічаємо в храмі з вербовими гілочками в руках (пальма, крім півдня Криму, в Україні не росте). Це віття нагадує нам не тільки про радісну зустріч Христа жителями Єрусалима, але і про те, що зима не вічна, що прийшла весна, знову все зазеленіло, цвіте і буде приносити плоди. Як часто у багатьох із нас у душі царює зима! Холодно, мертво: немає ні духовних квітів, ні плодів. Але зима змінюється на весну: ми знаємо, що немає душі людської, яка не могла б відігрітися, ожити і принести достойні плоди. І ми з нетерпінням чекаємо весняного сонця для нашої душі, коли назустріч Богові зможемо принести не тільки зелену гілочку, але й відігріту, ожилу душу. Наше сонце – Господь, квіти нашої оживаючої душі – любов до Господа, до людей, до світу Божого.
Слухаючи євангельську розповідь про те, що жителі Єрусалима із захопленням вітали Спасителя, а через декілька днів злословили і хулили Його, ставимо собі питання: як могла відбутись така переміна в їхніх серцях? Але замість осудження їх корисно подивитися, чи не відбувається подібне з нами. Бо ж наше щорічне великопісне покаяння, говіння та Сповідь, наше причастя Святих Таїн чи не є урочистою зустріччю Господа і Спасителя, подібно до тієї, яку приготував Йому Єрусалим? Жителі священного міста вигукували: «Благословен, Хто йде в Ім’я Господнє!», і ми, приступаючи до Святої Чаші, чуємо ці ж слова й відповідаємо на них молитвою: «Вірую, Господи, і визнаю...». І Господь кожного разу, з невимовного довготерпіння і милосердя, подає нам Свої Тіло і Кров. Та чи довго ми зберігаємо вірність нашим обітницям? Проходить час – і стаємо такими, якими були: колишні гріхи, те ж недбальство за душу свою, і цим ми, ніби з древніми жителями Єрусалима, знову розпинаємо Спасителя. І скільки разів у житті відбувається з нами таке падіння!
Празник Входу Господнього в Єрусалим – це празник торжества і радості, але ж це й початок Страстей Господніх, початок того великого нерозуміння людського, неповинною жертвою якого став Ісус. Пройдімо ж зі смиренням разом із Христом через ці дні, що настають. Співстраждаймо разом із Христом під час Його Хресної дороги. Нехай беруть у цьому участь наш розум, наше серце, наша душа, бо співчуття, співрозпинання з Христом обов'язково приводять до воскресіння з Ним.
- Предметно-тематичні рубрики
- Адміністративно-територіальні
- Єпархія
- Управління єпархії
- Капеланська служба єпархії
- Паломницький центр єпархії «Україна»
- Кафедральний собор Святої Трійці в Луцьку
- Деканат монастирів
- Володимирський міський деканат
- Володимирський районний деканат
- Горохівський деканат
- Камінь-Каширський деканат
- Ківерецький деканат
- Ковельський деканат
- Локачинський деканат
- Луцький міський деканат
- Луцький районний деканат
- Любешівський деканат
- Любомльський деканат
- Маневицький деканат
- Нововолинський деканат
- Ратнівський деканат
- Рожищанський деканат
- Старовижівський деканат
- Турійський деканат
- Цуманський деканат
- Шацький деканат
- Волинська православна богословська академія
- Персоналії
- Михаїл (Зінкевич), митрополит
- Філарет (Денисенко), почесний Патріарх
- Александрук Анатолій, протоієрей
- Андрухів Дмитро, протоієрей
- Антонюк Віталій, протоієрей
- Арсеній (Качан), ієромонах
- Атаманів Петро, протоієрей
- Бабій Назар, священик
- Безкоровайний Олександр, протоієрей
- Беспалов Станіслав, священик
- Близнюк Юрій, протоієрей
- Бодак Роман, протоієрей
- Бойко Андрій, священик
- Бонис Іван, протоієрей
- Борунов Павло, священик
- Бучак Михайло, протоієрей
- Вакін Володимир, протоієрей
- Ващук Віталій, священик
- Владика Валерій, протоієрей
- Войнарович Роман, протоієрей
- Вонсіцький Роман, священик
- Вронський Олександр, священик
- Гайгель Степан, протоієрей
- Гамера Микола, священик
- Герасимук Петро, протоієрей
- Гой Микола, протоієрей
- Григлевич Борис, протоієрей
- Гринів Богдан, протоієрей
- Гуреєв Іван, священик
- Гусак Андрій, протоієрей
- Деленів Степан, протоієрей
- Димитрій (Франків), ієромонах
- Добровольський Олександр, протоієрей
- Домарацький Станіслав, священник
- Домбровський Віктор, протоієрей
- Дрозд Володимир, протоієрей
- Закидальський Андрій, протоієрей
- Заторський Іван, священик
- Зеленко Іван, протоієрей
- Зеленько Сергій, священик
- Зінчук Юрій, протоієрей
- Зінько Дмитро, священник
- Іларіон (Зборовський)
- Казмірук Олександр, протоієрей
- Качмар Микола, священик
- Кліцук Павло, протоієрей
- Клочак Василь, протоієрей
- Кобрій Роман, священик
- Кованський Артем, священик
- Колесник Вадим, священник
- Комарницький Володимир, протоієрей
- Константин (Марченко), архімандрит
- Корчинський Олег, протоієрей
- Коць Сергій, протоієрей
- Куліш Олег, священик
- Лазука Микола, протоієрей
- Левковець Іван, протоієрей
- Левочко Михайло, священик
- Ледвовк Сергій, протоієрей
- Лехкобит Віталій, протоієрей
- Лисак Богдан, священик
- Лівончук Сергій, священик
- Ліпчик Віктор, протоієрей
- Літвінцов Ігор, священик
- Лозинський Володимир, протоієрей
- Лозовицький Василь, священик
- Лущинський Петро, священник
- Макарій (Дядюсь), ієромонах
- Маласпіна Євген, священик
- Манелюк Тарас, протоієрей
- Медвєдєв Сергій, протоієрей
- Мельничук Михайло, протоієрей
- Мельничук Сергій, священик
- Михайлишин Василь, протоієрей
- Михалевич Віктор, протоієрей
- Мицько Володимир, протоієрей
- Мицько Олег, священник
- Мичко Василь, протоієрей
- Мовчанюк Андрій, протоієрей
- Мойсей Роман, священик
- Нестер Роман, протоієрей
- Нестор (Олексюк), ієромонах
- Нецькар Микола, протоієрей
- Никодим (Смілий), ієромонах
- Олійник Матвій, протоієрей
- Онищук Михайло, протоієрей
- Оринчак Іван, протоієрей
- Пилипець Юрій, протоієрей
- Подолець Володимир, протоієрей
- Присяжнюк Володимир, протоієрей
- Пушко Віктор, протоієрей
- Пшеничка Михайло, священник
- Репіньовський Богдан, священик
- Ротченков Андрій, священик
- Рудь Євген, протоієрей
- Савчук Микола, священик
- Святополк (Канюка), ігумен
- Сегет Микола, священик
- Семенюк Іван, протоієрей
- Сех Андрій, протоієрей
- Сидор Андрій, протоієрей
- Сидорук Тарас, священник
- Січкар Сергій, протоієрей
- Скиба Ігор, протоієрей
- Смолярчук Микола, протоієрей
- Собко Віталій, протоієрей
- Старевич Василь, протоієрей
- Стеблина Володимир, священик
- Стеблина Петро, протоієрей
- Третяк Роман, священик
- Труш Володимир, протоієрей
- Удуд Володимир, протоієрей
- Устимчук Анатолій, священик
- Устимчук Юрій, протоієрей
- Фульмес Владислав, священик
- Хімчак Михайло, священик
- Хлопецький Юрій, протоієрей
- Хромяк Андрій, священик
- Цап Микола, протоієрей
- Цап’юк Микола, протоієрей
- Царик Микола, священик
- Цилюрик Ігор, протоієрей
- Чвир Олег, священик
- Черенюк Володимир, протоієрей
- Черенюк Дмитро, священник
- Черенюк Ярослав, священик
- Шак Андрій, протоієрей
- Шийка Назарій, священник
- Шняк Василь, протоієрей
- Шутяк Микола, протоієрей
- Яким Богдан, протоієрей
- Яків (Мільян), ігумен
- Янів Роман, протоієрей
- Янкевич Михайло, протоієрей
- Янчук Василь, протоієрей
- Янюк Петро, священник
- Коць Микола, архідиякон
- Марцинюк Андрій, диякон
- Анастасія (Заруденець), ігуменя
- Марія (Ігнатенко), ігуменя
- Бондарчук Андрій
- Гребенюк Віктор
- Лесюк Валерія
- Маласпіна Валентина
- Ротченкова Наталія
- Савчук Лариса
- Тишкевич Богдан
- Шаюк Євген